نوشته شده توسط : حجت عسکری

یکی‌از اضلاع این مثلث، یعنی مسافت‌ی تاباننده‌ی لیزر و دوربین اثبات و مشخص و معلوم میباشد. زاویه‌ی ساخت و ساز گردیده اسکنر 3 بعدی بوسیله تاباننده‌ی لیزر معلوم میباشد. زاویه‌ی ساخت و ساز گردیده بوسیله دوربین هم برای هر مکان مشخص و معلوم میباشد. این سه تا می توانند صورت و اندازه‌های مثلث ساخت گردیده و در سود وضعیت فضایی هر کدام از نقاط گزینه کپی سه بعدی را به ما بدهند.

در اکثر اوقات موردها به مکان استعمال از لیزر تک نقطه‌ای از لیزر نواری استعمال می گردد تا بتوان سرعت روند جاروب کردن مجموع سطح جسم به وسیله لیزر و در سود سرعت مراحل نسخه برداری سه بعدی را بالا پیروزی. شورای ملی پژوهش کانادا یک کدام از او‌لین انستیتوهایی بود که در سال ۱۹۷۸ به توسعه و گسترش‌ی تکنولوژی اسکنر سه بعدی لیزری با یاری مثلث‌سازی پرداخت.

نقاط ضعف و توان اسکنر سه بعدی لیزری – مجال پرواز و مثلث‌سازی
هر یک از اسکنرهای سه بعدی لیزری مجال پرواز و مثلث‌سازی نقاط ضعف و اقتدار مختص به خویش را دارا‌هستند. در فیض هریک از آنان را برای کاربردهای خاصی مطلوب میباشند.

نقاط قوت اسکنر سه بعدی لیزری مجال پرواز
مزیت اسکنر سه بعدی لیزری مجال پرواز این میباشد که می تواند برای مسافت‌های زیاد، در مقیاس کیلومتر، عمل نماید. بدین ترتیب این اسکنر سه بعدی لیزری برای کپی سه بعدی ساختمان‌ها و پدیده‌های جغرافیایی مطلوب میباشد.

نقاط ضعف اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز
عیب اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز در توجه آن میباشد. به خیال و خاطر این که سرعت فروغ بسیار بالا میباشد و در سود احتساب‌ی فرصت رفت و رجوع و برگشت آن، خصوصاً در مسافت‌های میلی‌متری، مشقت بار میباشد، اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز در مسافت‌های نادر، از اعتنا خیر چندان خیر و خوبی شامل است.

یک اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز هنگامی که به کناره‌های یک جسم می رسد ممکن میباشد دقتش را از دست دهد. این نقص‌ بدین خیال میباشد که با ارسال کردن صرفا یک پالس لیزر، داده ها وضعیت از دو جای به اسکنر سه بعدی گشوده می‌شود. اسکنر برای فراهم نمودن شرایط مکانی متبوع، معدل داده ها مکانی دو نقطه را در حیث می گیرد و در فیض خروجی آن مشتمل بر غلط می شود. زمانی از رزولوشن بالا برای نسخه برداری سه بعدی با امداد یک اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز به کارگیری میگردد، شانس واکنش اشعه لیزر به نقاط روی کناره‌ی جسم ارتقا مییابد.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

۱- Trnio
اپ اسکنر سه بعدی Trino

اپلیکیشن اسکنر سه بعدی Trino

یکی قابل انعطاف افزارهای دوستداشتنی که عمل اسکنر 3 بعدی را اعمال می بخشید ۱۲۳D Catch بود که متاسفانه از سمت شرکت آفریننده اش دیگر عرضه نشد. البته خبر عالی این میباشد که نرم‌افزار Trino شبیه ۱۲۳D Catch فعالیت می نماید و دست شمارا خالی نمی گذارد!. با به کار گیری از Trino می‌توانید تلفن همراه هوشمند خویش را به یک اسکنر سه بعدی دستی و قابل حمل تبدیل نمایید. این نرم‌افزار دارنده دو شرایط نسخه برداری شی ها و نسخه برداری صحنه میباشد. نرم‌افزار در شرایط کپی اشیاء (object mode) مخاطب را به گونه ای هدایت و پند می نماید تا بتواند در حوالی شی تکان نماید و یه سبک سه بعدی مطلوب را تهیه و تنظیم نماید. این در حالی میباشد که وضعیت کپی صحنه یا این که به عبارتی scense mode ، استفاده کننده آزاد میگذارد تا هر آنچه که می‌خواهد در فریم خویش مکان دهد و به یک سبک سه بعدی دلخواه رسد. موقعیت دوم بیشتر برای فضاهای گشوده یا این که اجسام گران قدر به مطلوب میباشد.

این نرم‌افزار به طور پیش فرض دارنده ابزارهایی برای دستکاری سبک سه بعدی و مش های به دست آمده میباشد. جذاب میباشد بدانید Trino یک کانال اجتماعی منحصربه‌فرد نیز دارااست که از روش آن میتوانید فولدر سه بعدی که کپی نموده اید را با سایرافراد به اشتراک بگذارید و یا این که از سبک های دیگرافراد به کار گیری نمایید. این اپلیکیشن صرفا خروجی PLY به شما میدهد که شاید یه خرده محصور کننده باشد البته برخلاف اپ Autodesk به ما اذن میدهد تا عکس ها را بیرون از اپ پردازش فرمائید. البته خبر بد اینکه صرفا دارندگان سیستم دلیل iOS می‌توانند از این اپ خوب به کار گیری نمایند با این حالا این اپلیکیشن را خواهیم توانست جز شایسته ترین نرم افزار های اسکنر سه بعدی برای تلفن همراه های هوشمند به حاسب آوریم.
مشخصات:

تکنولوژی : Photogrammetry
نوع : نرم‌افزار نسخه برداری سه بعدی برای موبایل هوشمند
سیستم برهان : iOS
فرمت خروجی : PLY

بها به دلار : مجانی

وب سایت Trino



۲- Autodesk ReMake
برنامه اسکنر سه بعدی Autodesk ReMake

نرم‌افزار نسخه برداری سه بعدی Autodesk ReMake

کمپانی Autodesk یک اپلیکیشن حرفه‌ای بر اساس فتوگرمتری (photogrammetry) منتشر نموده است که ReMake اسم دارااست. این اپ هم همانند Trino و ۱۲۳D Catch با استعمال از یکسری عکس مش های بسیار با کیفیتی را ساخت‌و‌ساز می نماید. این اپلیکیشن مجانی میباشد و شما میتوانید عکس ها و مش ها را در ReMake بازنویسی فرمایید و Autodesk ابزار و فیچرهای قدرتمندی را در چنگ شما گذارده میباشد. میلیاردها پلی گون را می‌توانید در‌این اپ داشته باشید و نسخه برداری های بسیار با کیفیتی داشته باشید. سیستم پردازش ابری به‌این قابلیت و امکان را آماده کرده تا روی سیستم برهان های ضعیف خیس نیز خروجی های قابل قبولی را به دست آورد. این اپلیکیشن تحت عنوان یک اسکنر سه بعدی برای معمولی سازی مراحل پباده سازی قادر است کاربرد داشته باشد یااینکه در موزه برای کپی اشیا تاریخی استعمال شود یااینکه در صنعت بازی سازی یا این که کاربرد خاص دیگر به شغل برود. مورد بعدی که معرفی میکنیم نرم‌افزار Agisoft میباشد که یک حریف توانمند برای Remake محسوب میشود و تعیین در میان این دو آیتم یه خرده طاقت فرسا میباشد.


خصوصیات:

تکنولوژی : Photogrammetry
نوع : نرم‌افزار نسخه برداری سه بعدی برای رایانه
سیستم استدلال : Windows, Mac
فرمت خروجی : STL, OBJ, FBX, PLY

بها به دلار : ۳۰۰ $ – لایسنس آموزشی مجانی میباشد



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

بعضا از صنعت های را که با توفیق رشته آوری کپی سه بعدی اسکنر 3 بعدی را در گردش شغل خویش ترکیب کرده اند ، نظارت خوا‌هیم کرد و خوا هیم رویت کرد که چه گونه این دستور به آن ها یاری نموده است تا حاصل خارق العاده ای کسب نمایند ، براین اساس شما میتوانید چاره نسخه برداری سه بعدی را که مطلوب شما میباشد ، پیدا نمایید.

ولی نخست اذن دهید برخی از اصطلاحات و مفاهیم اصلی نسخه برداری سه بعدی و موردها مصرف در‌این صنعت سه بعدی را آنالیز کنیم تا مطمئن شویم که مطلبی گنگ و مبهم وجود ندارد.
نسخه برداری سه بعدی چه میباشد؟

کپی سه بعدی یک فناوری برای ساخت‌و‌ساز مدلهای سه بعدی با تمرکز بالا از شی ءها در دنیای حقیقی وواقعی میباشد.نسخه برداری سه بعدی و مفاد مصرف کارکرد بدین شکل میباشد که یک اسکنر سه بعدی یک سری عکس فوری از یک شی را میگیرد. عکس ها آن گاه در یک سبک سه بعدی ، یک نسخه برداری دقیقاً سه بعدی از جسم ترکیب میگردند ، که می‌توانید آن را بچرخانید و از زوایای متعدد رایانه خویش ملاحظه کنید.

کپی سه بعدی یک تصویر سه بعدی از بخشی از سطح یک جسم میباشد. گروه ای از نسخه برداری های سه بعدی ، یک سبک سه بعدی را تشکیل میدهند. همان گونه که عکس های دو بعدی از پیکسل ها درست شده اند ، نسخه برداری های سه بعدی نیز از مثلث های کوچک یا این که یک‌سری ضلعی درست شده اند. تعدادی ضلعی ها مش چندین ضلعی تشکیل می‌دهند ، که هندسه جسم را با جزئیات ظریف تکرار می نماید.
روش کارکرد اسکنر سه بعدی به چه شکل میباشد ؟

یک اسکنر سه بعدی، کپی های سه بعدی را ساخت و ساز می نماید. اسکنر سه بعدی مانند دوربین فیلمبرداری فعالیت می نماید ، به‌این مضمون‌ که از یک شی عکس می‌گیرد. با این هم اکنون ، یک دوربین عکسبرداری دو بعدی می نماید ، در حالی که اسکنر هندسه سطح جسم را ضبط می نماید ، و عکسهایی که گرفته میباشد به مکان یک فیلم ، در یک سبک سه بعدی شغل می نمایند.

صنعت خودرو را در حیث بگیرید. آیا می‌خواهید ارزیابی فرمائید که آیا سوپاپ تازه سعی موتور را بهبود میبخشد؟ سوپاپ سه بعدی را برای ایجاد کرد یک سبک سه بعدی ، تصحیح آن از روش مهندسی معکوس ، و قرار دادن آن در اپ CAD برای دیدن سعی سوپاپ در باطن موتور.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

بیایید ببینیم کدام آیتم برای شما خوب میباشد.
Qlone

این یک نرم افزار نسخه برداری سه‌بعدی سیار میباشد. Qlone به شما اذن میدهد که قطعات اسکنر 3 بعدی سه بعدی را کپی کرده و یک سبک سه‌بعدی با موبایل هوشمند خویش ساخت‌و‌ساز فرمایید. به کارگیری از آن سهل وآسان و سریع میباشد. سبک ۳ بعدی را می شود به چند فرمت سه‌بعدی و برای چاپ سه‌بعدی و… فرستاد.
نرم افزار qlone
نرم افزار qlone
Trnio

Trnio را می شود به تیتر یک نرم افزار دیجیتالی در لحاظ گرفت ولی می قدرت آن را بر روی موبایل هوشمند به شغل پیروزی. آن تصاویر را به شی ءها سه‌بعدی تبدیل می‌نماید، ولی شما همینطور میتوانید قطعات و شی ها سه‌بعدی را نسخه برداری نمائید. این طرز دو آیتم کیفی را ارایه میدهد: تفکیک پذیری بالا و تحت.
نرم افزار Trino
Sony 3D Creator

در‌صورتی‌که نیاز دارید سبک‌های رزولوشن بالا را با استعمال از یک اپلیکیشن سه بعدی بر روی تلفن همراه هوشمند خویش به دست آورید، این نرم افزار کاربردی سونی می تواند به طور کامل متناسب با نیازهای شما باشد. این اپ مجانی به طور کامل برای مبتدیان سازگار میباشد، به شما این قابلیت و امکان را میدهد که سبک ۳ بعدی خویش را ایجاد نمایید.
نرم افزار sony 3d creator
Heges

Heges یک app نسخه برداری کننده برای iPhone میباشد که یوزرها ماهر را مقصود قرار می دهد. این نرم افزار دارنده خصوصیت‌های دیدنی اکثری میباشد: ۳۶۰ مرتبه چرخش می‌نماید، و مشتمل بر “scanning Infinity” برای فضاهای تبارک میگردد. همینطور می توانید شایسته ترین وضعیت را که به شما اذن میدهد در دور و اطراف بدون‌نور نسخه برداری فرمائید را نیز ایفا دهید.
نرم افزار Heges
Scann3D

این نرم‌افزار ا رابط کاربری بسیار بی آلایش‌ای دارااست و مخاطب پسند میباشد. برای ساخت و ساز یک سبک سه‌بعدی، ۲۰ تا ۴۰ عکس بگیرید. قادر است با اشیاء کوچک و همینطور شی ها گران قدر‌خیس (مانند یک درخت) عمل نماید. شما می توانید سبک خویش را تحت عنوان فولدر STL، یکی دوستداشتنی‌ترین فرمت برای چاپ ۳ بعدی، صادر فرمایید.
نرم افزار scann3d
itSeez3D

این اپلیکیشن اسکنر سه‌بعدی به یوزرها اذن میدهد تا در ۳ بعدی با استعمال از آیفون خویش، به یک فولدر سه بعدی قابل بازنویسی دسترسی داشته باشید.

این نرم افزار اسکنر سه‌بعدی با پردازش عکس‌ها روی پلت فرم ابر خویش، تصاویر سه‌بعدی با کیفیت خوب ارائه می دهد. فرایندی که در بین ۵ تا ۱۰ دقیقه ارتفاع می کشد. با این اکنون، در مقایسه با رزولوشن بدست‌آمده در هنگام کپی کردن شی ها کوچک‌خیس، رزولوشن پاره ای تحت‌خیس میباشد. اپلیکیشن بدون پول میباشد و میتوانید تعداد نامحدودی نسخه برداری سه بعدی ایفا دهید.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()