نوشته شده توسط : حجت عسکری


فناوری های توسعه یافته نسخه برداری سه بعدی به جهت قابلیت و امکان حمل ، انعطاف پذیری و اعتنا ، اسکنر 3 بعدی در پزشکی رسمی نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. و راه‌حل های نسخه برداری سه بعدی حرفه‌ای فعلا در سراسر عالم بوسیله نیروهای پلیس ، یکسری کمپانی بیمه و حتی‌در جلسات دادگاه برای ارائه شواهد استعمال می‌شود!

کپی سه بعدی در پزشکی رسمی همگی چیز راجع‌به قابلیت و امکان حمل ، انعطاف پذیری و توجه میباشد. مثلا ، یک اسکنر سه بعدی قابل حمل با تمرکز بالا و بضاعت و توان کپی کردن در باطن و بیرون از خانه ، حتی‌در معرض تابش بدون واسطه خورشید ، شغل گردآوری داده های پزشکی رسمی را بیشتراز هر مجال دیگری آسوده می نماید.


در مقایسه با نحوه های سنتی ضبط اطلاعات در پزشکی رسمی ، مثلا عکاسی ، اقدامات نوار و غیره ، کپی سه بعدی خویش را تحت عنوان یک فناوری فوق العاده قوی با امکان ضبط داده های بسیار ظریف در پهنا یکسری دقیقه اثبات نموده است. این فناوری های توسعه یافته برای کاربردهای متعدد پزشکی رسمی گزینه به کار گیری قرار میگیرد ، مثلا ، پیش از گردآوری مدارک قانونی ، صحنه بی نقص جنایت یا این که قسمتهای مستقل آن را ضبط می نماید. نسخه برداری سه بعدی نیز در دیجیتالی کردن خویش شواهد بازیابی گردیده ، ساخت مشابه سازی هایی که در آن می اقتدار سناریوهای مختلف جرم را اجرا ، تجزیه و محاسبه و غیره کرد ، بسیار خوب میباشد.

یافته ها و سود گیری های انجام یافته بر طبق داده های کپی گردیده سه بعدی به دست آمده بسیار ظریف و قابل اتکا میباشد که اکثر وقت ها خیر فقط به وسیله پلیس ، بلکه به وسیله موسسات بیمه نیز تحت عنوان گواهی در دادگاه ارائه میشود.

موسسه ها متفاوت گروه ای از ابزارهای نسخه برداری سه بعدی توانا را ارائه میدهند ، با این اکنون صرفا تنی چند از آنان حقیقتا انقلابی میباشند. مثلا ، یک اسکنر سه بعدی سوای اتصال با پردازش داده های سه بعدی پردازنده ، و یک کاغذ اکران لمسی و باتری داخلی ، که اطلاعات را در درون و بیرون از منزل ، حتی‌د‌ر پایین تابش بی واسطه آفتاب ، به به عبارتی اندازه ضبط می نماید.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

توجه نمائید که هنگامی که یک قطعه را آنالیز می کنید، از نور و روشنایی مطلوب به کارگیری نمائید، سفارش اسکنر 3 بعدی می شود که از نوروفروغ پر‌نور به کار گیری نمایید که به صورت هم اندازه در حوالی سوژه شما پخش میگردد، به خصوص وقتی که در طی شب این شغل را می خواهید ایفا دهید

برای شی ءها بغرنج و یا این که شی ءها بغرنج که خالی میباشند و یا این که کناره دارا هستند، به فروغ و روشنایی اعتنا دارا‌هستند که سایه‌ها را ساخت‌و‌ساز نکنند زیرا بوسیله اپلیکیشن کپی سه‌بعدی به صدق خوانده نمیشوند.

همینطور، کارایی فرمایید وقتی که دور و بر شی را آنالیز میکنید مسافت برابر داشته باشید تا یک سود یکنواخت به دست آورید.

علاوه بر این، مراقب باشید که سبک‌های شما متناسب با ورقه باشند، بدین ترتیب شرایط خویش را تهیه نمایید و خیر از حد متعددی عکس بگیرید و خیر از حد مجاورت.
نوشته‌ی علمی دارای ربط: صفر تا صد فرایند سنگ زنی (grinding-process)
کاربردهای اسکنر سه بعدی

اکنون که مروری خلاصه از دشوار‌افزار و قابل انعطاف‌افزاری اسکنر سه بعدی به شما داده ایم می خواهیم به کاربردهای این حرفه آوری حاذق بپردازیم.
در دست گرفتن کیفیت

یکی‌از متداول ترین و دوست داستنی ترین کاربردهای اسکنر سه بعدی در اختیار گرفتن کیفیت میباشد. در بازارهای بسیار رقابتی امروز که هر کمپانی سعی می‌نماید تا ظریف‌ترین قسمت‌های فرصت را ساخت و ساز نماید، در اختیار گرفتن کیفیت بیش‌ترین اهمیت را دارااست. فرآیندهای ایجاد با باکیفیت میتواند یک کسب‌وکار را از رقبایش متمایز نماید، و این دستور سبب ساز می گردد که فرآیندهای در دست گرفتن کیفیت ظریف، ظریف و قابل تکرار بخشی حیاتی از هر نرم‌افزار ساخت‌و‌ساز باشند.

اپلیکیشن نسخه برداری سه‌بعدی می تواند به کمپانی‌ها یاری دهد کیفیت و سرعت بازرسی‌ها را با ساخت سبک‌های سه‌بعدی جزیی از قطعات ساخت گردیده بهبود بخشد و جریان‌های کاری باصرفه برای صنعت های خاص را ارایه دهد. هر بخش را می قدرت کپی کرد و سبک دیجیتالی را می قدرت چک کرد تا اعتقادوباور نتایج نماید که هر حوزه از این نصیب در تلرانس مشخص و معلوم میباشد.

اپلیکیشن بازرسی CMM اندازه‌گیری خصوصیات ماشین و نقشه‌های رنگی را ارائه می دهد که مهندسین کیفیت را توانا می‌سازد تا بلافاصله بخش‌هایی که بیرون از تلرانس ابعادی و هندسی معلوم میباشند را شناسایی نماید.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

اسکنر سه بعدی :

امروزه اسکنر سه بعدی به شدت اصلی و دوستداشتنی می باشند، از صنعت پزشکی، مهندسی، مرمت تاریخی و…. از کاربردهای اصلی اسکنر 3 بعدی میباشند. اسکنر سه ‌بعدی به شما اذن میدهد تا یک سبک سه‌بعدی از یک سبک فیزیکی ساخت‌و‌ساز نمایید.
تاریخچه اسکنر سه بعدی:

او‌لین استعمال از اسکنر سه بعدی در تاریخ 1830 بوسیله هنرمند فرانسوی فرانسو ویلیام گزینه به کار گیری قرار گرفت، ویلیام نقاش، مجسمه ساز و عکاس بود، وی یک پروسه ساخت و ساز یک مجسمه پرتره با استعمال از برآمدگی‌ها تعدادی عکس ساخت و تصویب کرد.

همان گونه که در تصویر پایین می بینید، این مراحل با آنچه که امروز کپی سه بعدی می‌نامیم گوناگون وجود ندارد.
تاریخچه اسکنر سه بعدی
مثال اول کپی سه بعدی
نسخه برداری سه‌بعدی چه است؟

یک نسخه برداری سه‌بعدی اکران دیجیتالی قطعه، شی یا این که شخصی میباشد که در کپی سه‌بعدی جای‌دارد. در طی فرایند کپی سه‌بعدی، شما صورت یک شی (شی،قطعات صنعتی، شکل یا این که بدنه یک شخص) را با استعمال از یک نسخه برداری سه‌بعدی روی دستگاه نسخه برداری سه‌بعدی ویا حتی تبلت یا این که گوشی تصویب (به چه شکل؟ در پی نوشته‌ی علمی توضیح داده گردیده است) میکنید.

حسگرهای دستگاه منفرد داده ها مرتبط با صورت، عمق و رنگ گزینه متبوع شما‌را عده‌آوری می‌نمایند و پوشه سه بعدی آخرین را صورت می دهند. بعداز اینکه نسخه برداری سه‌بعدی به یک پوشه سه‌بعدی تبدیل شد، میتوانید سود را با یک نرم‌افزار سبک‌سازی ۳ بعدی ادیت نمائید.
اسکنر سه بعدی به چه شکل عمل میکند؟

حرفه‌آوری‌های مختلفی برای خریداری نمودن صورت یک جسم سه‌بعدی وجود دارااست. تکنیک‌ها اکثر یا این که کلیه با به کار گیری از اشکال سنسور مثلا نوری، آکوستیک، کپی لیزری، رادار، حرارتی و ارتعاشی شغل می‌نمایند.

یک طبقه‌بندی شناخته‌گردیده آن ها را به دو نوع تقسیم می‌نماید:

تماسی
غیرتماسی



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

اسکنرهای سه بعدی فعال، بعضی طیف‌هایی از اشعه را بر سطح اجسام و یا این که دور و اطراف می‌تابانند اسکنر 3 بعدی و آن گاه هندسه‌ی آن جسم و یا این که دور و اطراف را به صورت دیجیتال سبک می‌نمایند. اکثر وقت ها اسکنرهای سه بعدی فعال مو جود در بازار، نوروروشنایی، ماوراصوت و اشعه ایکس را بر سطح های اجسام و یا این که دور و بر می‌تابانند.

مجال پرواز(Time-Of-Flight)
اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز، یک اسکنر سه بعدی فعال میباشد که از لیزر برای شرایط یابی نقاط روی سطح یک جسم به کار گیری می‌نماید. در واقعیت قلب این اسکنر سه بعدی یک مسافت‌یاب لیزری۳ مجال پرواز میباشد. این نوع از مسافت‌یاب لیزری در بالا یک پالس نوری را به سمت سطح جسم می‌تاباند و آن‌گاه با به حساب آوردن‌ی فرصت رفت و رجوع و برگشت پالس، مسافت را تا آن نقطه از سطح جسم به حساب آوردن می‌نماید. بدیهی میباشد که از آنجایی که سرعت روشنایی اثبات(در بستر این مشاجره خواهیم توانست آن را اثبات در لحاظ بگیریم) و مشخص و معلوم میباشد، با داشتن فرصت رفت و رجوع فروغ می‌اقتدار مسافت طی گردیده به وسیله آن را به دست آورد!

معیار توجه یک اسکنر سه بعدی لیزری مجال پرواز به توجه آن در به حساب آوردن‌ی فرصت رفت و رجوع و برگشت فروغ و روشنایی بستگی داراست.

لزوم تغییر و تحول مداوم میدان رویت کرد
مسافت‌یاب لیزری در هر حالت دیدی که نسبت به جسم قرار میگیرد، فقط میتواند مسافت‌ی یک نقطه را تقریب بزند. به این ترتیب اسکنر سه بعدی لیزری مجال پرواز بایستی برای کپی مجموع نقاط روی سطح جسم، زاویه‌ی دیدش را به صورت آراسته تغییر تحول دهد. اما زاویه‌ی روءیت کرد اسکنر سه بعدی لیزری فرصت پرواز قادر است با تغییر و تحول زاویه‌ی مسافت‌یاب لیزری باطن آن و یا این که با به کار گیری از آینه‌های چرخان هم تغییر‌و تحول نماید. معمولاً هم در‌این سیرتکامل از اسکنرها از طریق دوم استعمال می‌گردد. به‌این خیال و خاطر که آینه‌ها مدل‌خیس می باشند و به همین استدلال می توانند سریع‌خیس و ظریف‌خیس چرخانده شوند. اسکنرهای سه بعدی لیزری فرصت پرواز معمول می توانند در ثانیه مسافت‌ی ۱۰ تا ۱۰۰ هزار نقطه‌ را حساب کنند.
اسکنر سه بعدی لیزری مثلث‌سازی



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

Starter Kit V2
David Laserscanner تولیدکننده آلمانی میباشد که که تعدادی سبک از اسکنرهای سه بعدی را ارائه اعطا کرد اسکنر 3 بعدی که ورژن اول آن Starter Kit V2 میباشد. اسکنر همرا با اپلیکیشن David-4 که شکل های مختلفی از یک شی‌ء را پس از نسخه برداری کردن، مخلوط می نماید. این دستگاه دقتی تا 0.2mm را ارائه میدهد و دارنده ارزش 680 دلار میباشد.

Matter and Form 3D scanner
این اسکنر سه بعدی متاع کمپانی کانادایی Matter and Form میباشد. در‌این دستگاه از دو لیزر به کارگیری می‌گردد که قابلیت نسخه برداری کردن اجسام با حداکثر طول 25cm و قطر 18cm را دارااست. سنسور CMOS مصرف شده درین اسکنر دارنده کیفیت بالایی میباشد و بضاعت ضبط جزئیات با تمرکز 0.1mm را داراست. اسکنر با ویندوز 7 و iOS سازگار میباشد و بها آن از 519 دلار شروع میشود.

Cubify Sense
3DSystems او‌لین شرکتی میباشد که وارد بازار چاپ سه بعدی شد و در آخرها ده سال 1980 چاپگرهای 3D Stereolithography را ساخت کرد. اینک، این مجموعه اسکنر Sense 3D را ساخت نموده است. این نوع اسکنر یکی‌از دوستداشتنی ترین اسکنرهای ارزان بها در بازار امروز میباشد و قادر است قطعات با ابعادی نزدیک به 200x 200 x 200mm تا 2 متر مکعب را کپی نماید! توجه این دستگاه 0.90mm میباشد. همینطور این اسکنر قیمتی نزدیک به 399 دلار دارااست و با هر دو ویندوز 7 و iOS سازگار میباشد.


The Structure Sensor
این اسکنر به شما این قابلیت را می‌دهد که آن را به صورت بی واسطه به تبلت یا این که تلفن همراه هوشمند وصل فرمائید. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، شما حاذق خواهید شد که سبک های سه بعدی خویش را تا دوران 4 ساعت نسخه برداری نمائید. این اسکنر از کوچک ترین اسکنرهای سه بعدی دنیا میباشد . اعتنا آن قادر است تا 0.5mm رسد. این اسکنر با ارزش 399 دلار در بازار عرضه می‌شود.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

ارتعاش معاند اعتنا میگردد

اختلال، هنگامی به وجود میاید که به خیال و خاطر ارتقا فرصت مراحل اسکنر 3 بعدی کپی سه بعدی نقاط، شانس لرزش و جابه‌جایی زاویه‌ی رویت کرد اسکنر سه بعدی ارتقاء مییابد. فکر کنید که هر مکان از جسم بارها در طول‌های متعدد از زوایای روئت کرد متفاوتی رصد میشود. این می تواند در نظارت داده‌ها بوسیله اسکنر سه بعدی ایراد ساخت نماید. به همین خیال بسیار اصلی میباشد که از اسکنرهای سه بعدی لیزری مجال پرواز صرفا بر روی شالوده‌های اثبات با کمترین ترازو ارتعاش استعمال شود. به کارگیری از این سیرتکامل از اسکنرهای سه بعدی در موقعیت متحرک و بر روی دست بسیار سخت میباشد.
قوت و ضعف اسکنر سه بعدی لیزری مثلث‌سازی

شرایط‌یاب‌های مکانی که از طریق مثلث‌سازی به کار گیری می‌نمایند خاصیت کاملن وارونه‌ای دارا هستند. یک اسکنر سه بعدی لیزری که از طریق مثلث‌سازی برای نسخه برداری سه بعدی اجسام و دور و اطراف‌ به کارگیری می‌نماید صرفا در مسافت‌های مجاورت بضاعت و توان نسخه برداری سه بعدی اجسام را دارااست. همینطور این اسکنرها از اعتنا نسبی بالایی برخوردار میباشند. توجه یک اسکنر سه بعدی لیزری مثلث‌سازی درتوان و اندازه‌ی ده‌ها میکرومتر میباشد.
۳.۲. کونوسکوپیک هولوگرافی (Conoscopic Holography)

در یک سیستم کونوسکوپیک، نخست یک اشعه‌ی لیزر به سطح تابانده میگردد. آن گاه رفلکس به عبارتی اشعه از یک کریستال مونوسکوپیک گذر داده می‌گردد و بر روی یک CCD تابانده می‌گردد. سود حاصله یک الگوی ناکامی روشنایی(Diffraction Pattern) میباشد که می‌قدرت با بررسی فرکانس آن مسافت تا سطح جسم را به دست آورد. مزیت اساسی استعمال از Conoscopic Holography این میباشد که فقط یک مسیر اشعه برای اندازه‌گیری نیاز میباشد. بدین ترتیب از این شیوه می‌اقتدار در به حساب آوردن‌ی عمق یک شکاف ساخت گردیده بوسیله دریل بهره برد.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

مجال: مجال کپی نمودن یکی پارامترهای اساسی در اسکنر سه بعدی میباشد به دلیل آن که در بعضا اسکنر 3 بعدی از نرم افزار ها، سرعت پردازش و یا این که نسخه برداری سه بعدی بسیار زیاد میباشد و این زمینه سبب اذیت استفاده کننده می‌شود.
تعداد دفعات تکرار: معمولاً در اسکنرهای سه بعدی چهت نیل به فیض مناسب، نیاز به تکرار فرآیند کپی سه بعدی برای یک سری توشه میباشد و هر چقدر اقتدار نرم افزار فراتر باشد به به عبارتی اندازه نیاز کمتری به تکرار فرایند کپی میباشد.
کیفیت فولدر خروجی: بطور معمول کیفیت پوشه نسخه برداری گردیده در نرم افزار های تلفن همراه پائین میباشد و نرم افزار های مربوطه مستلزم استعمال از hardware همپا می‌باشند تا بتوانند سرعت و کیفیت نسخه برداری را تصحیح کنند.

به‌دنبال به آنالیز نرم افزار های کپی سه بعدی می‌پردازیم.


نرم افزار اسکنر سه بعدی Trnio

این نرم افزار بدون پول نمی‌باشد و صرفا جهت سیستم استدلال های iOS پباده سازی گردیده‌است و از محبوبیت خیر دربین یوزرها پرینتر سه بعدی و اسکنر سه بعدی شامل است. به کار گیری از این اپ بسیار راحت میباشد و صرفا کافیست دکمه دوربین را فشار داده و بدور سبک متبوع خویش بچرخید. دوربین به طور خودکار استارت به عکس برداری از سبک نموده و به محض اتمام مراحل عکس برداری، با کلیک در اواسط ورقه نرم افزار، روند ترکیب عکس ها شروع میشود.
اسکنر سه بعدی تلفن همراه

اسکنر سه بعدی تلفن همراه

اسکنر سه بعدی تلفن همراه

این اپلیکیشن در طی روند نسخه برداری سه بعدی، شی ءها دیگر کنار سبک اساسی را نیز نسخه برداری می نماید و به همین استدلال سبک پس از فراهم شدن نیاز به تصحیح دارااست. یک کدام از دیگر از امکان های این نرم افزار، اتصال یوزرها به همدیگر و به اشتراک گذاری پوشه های سه بعدی نسخه برداری گردیده به وسیله کارران متفاوت میباشد که می‌تواند هیجان آور باشد.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

اسکنرهای بر اساس لیزر از فرایند‌ای به کار گیری می‌نمایند که Trigonometric Triangulation اسم دارااست اسکنر 3 بعدی و برای تصویب اجسام سه بعدی به طور میلیون‌ها نقطه به کارگیری میگردد. اسکنرهای لیزری یک یا این که یک‌سری خط لیزر را بر جسم می‌تابانند و آن گاه رفلکس آن را با یک یا این که تعدادی سنسور اخذ می‌نمایند. سنسورها در مسافت‌ای مشخص از منابع لیزر قرار دارا هستند. با احتساب‌ی زاویه‌ی رفلکس فروغ و روشنایی لیزر، محل نقاط به صورت ظریف اندازه‌گیری می گردد.

اسکنرهای لیزری به صورت‌های دستی و قابل حمل، دارنده بازوی مکانیکی(Arm Based)، بر طبق CMM یا این که CMM Based، ردیاب پیروزی بلند یک نقطه(Single Point Long Range Trackers) و حتی گرانقدر-مقیاس وجود دارا هستند.
مزایای اسکنرهای سه بعدی لیزری

توان نسخه برداری سطح های مشقت بار همانند سطح های درخشان
آلرژی کمتر به تغییرات حالت نور و روشنایی اطراف
به نسبت دیگر اسکنرهای سه بعدی، این اسکنرها شل‎‌خیس میتوانند تحت عنوان اسکنر قابل حمل استعمال شوند
پباده سازی بی آلایش‌خیس – استعمال‌ی آسانتر و هزینه‌ی کمتر

اسکنر سه بعدی Creaform
اسکنرهای سه بعدی با نوروروشنایی ایجاد کرد‌یافته

این گروه از اسکنرها که با اسم اسکنرهای سه بعدی فروغ و روشنایی سپید هم شناخته می شوند، امروزه اکثر زمان ها از نورهای ایجاد کرد‌یافته‌ی LED آبی‌رنگ و سپید استعمال می‌نمایند. این اسکنرها یک الگوی نوری را بر جسم می‌تابانند. این الگوی نوری مشتمل بر نوارها، بلاک‌ها و صورت‌های دیگر میباشد. این اسکنرهای سه بعدی دارنده یک یا این که تعدادی سنسور می‌باشند که به حاشیه‌های این الگوها و صورت‌های ایجاد کرد‌یافته نگاه می‌نمایند تا صورت سه بعدی جسم متبوع را به دست آورند.
شبیه اسکنرهای لیزری، اسکنرهای با نوروفروغ تشکیل داد‌یافته هم مراحل‌ی Trigonometric Triangulation را با مشخص و معلوم بودن مسافت‌ی سنسورها از منبع نوروروشنایی به عمل میگیرند. اسکنرهای سه بعدی با نور و روشنایی ایجاد کرد‌یافته میتوانند بر روی سه اساس قرار گیرند و یا این که به صورت دستی حمل شوند.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

نوعی اسکنر که از تابش نوروروشنایی یا این که پرتوافکنی استعمال می‎نماید و به یاری رفلکس این پرتوها شیء متبوع اسکنر 3 بعدی و دور و بر دور و بر آن را شناسایی می‎نماید. به عنوان مثال این اسکنرها می‎قدرت به اولترا سونیک و اشعه ایکس اشاره نمود.
اسکنر سه بعدی مثلثی

نوع دیگری از اسکنرها که با یاری نور و روشنایی لیزر به صورت خطی یا این که نقطه‎ای و همینطور استعمال یک حسگر یا این که دوربین شغل نسخه برداری سه بعدی را اعمال می‎دهد. به‌دنبال توده‎آوری نوروروشنایی لیزر بازتابیده گردیده از شیء بوسیله حسگر یا این که دوربین و استعمال یک سیستم محاسبات مثلثاتی، فاصله شیء تا اسکنر اندازه‎گیری می‎خواهد شد. این فاصله به همدم زاویه فی مابین حسگر و منبع لیزر با تمرکز بالا معلوم میباشد.

سیستم متناسب با نوروروشنایی لیزر بازتابیده گردیده از مثال نسخه برداری می‎تواند زاویه تابش نوروفروغ به حسگر را بسنجد و به این ترتیب فاصله منبع فروغ و روشنایی تا سطح جسم را به حساب آوردن نماید.
اسکنر سه بعدی با روشنایی ساختار یافته

همینطور در‌این سبک از اسکنرها برای اندازه‎گیری مسافت از سیستم محاسبات مثلثاتی به کارگیری می‎خواهد شد. این گروه از اسکنرها در ازای استعمال از یک فروغ و روشنایی خطی و یا این که نقطه‎ای لیزر از تابش الگوهای خطی ساختار یافته‎ای روی سطح جسم نسخه برداری گردیده امداد می‎گیرد. با چک کناره‎های هرمورد از خطوط نوری الگوی تابانده گردیده، فاصله اسکنر تا سطح مثال اندازه‎گیری می‎گردد.
اسکنر سه بعدی time of flight (مجال پرواز)

درین سبک از اسکنرهای سه بعدی برای سنجش فاصله از پالس‎های لیزر به کار گیری می‎خواهد شد. نحوه کار اسکنرهای سه بعدی مجال پرواز بر مبنا یک معنی بسیار معمولی فیزیک میباشد. زیرا سرعت فروغ و روشنایی معین و برابر با مقدار C میباشد، برای دستیابی به مسافت منبع نور و روشنایی تا سطح شیء تنها می بایست زمان هنگامی را به حساب آوردن کرد که فروغ لیزر چهت نیل به شیء از منبع خویش طی می‎نماید که آن گاه این نور و روشنایی به یاری حسگر ضبط می‎گردد. مدارهای به شغل گرفته گردیده در‌این نوع اسکنرها اعتنا اندازه‎گیری در توان پیکو ثانیه دارا هستند.
اسکنر غیر تماسی غیر فعال

درین سبک از اسکنرهای سه بعدی هیچ نوع اشعه‎ای از آن‎ها ساطع نمی‎خواهد شد، بلکه به مراد مشخص و معلوم‎سازی جسم متبوع از رفلکس تابش روشنایی دور و اطراف یاری می‎گیرند. اکثر اسکنرهای غیرتماسی غیر فعال از نوروروشنایی مرئی منفعت می‎مارک زیرا به سهولت در دسترس میباشد. البته بقیه اشعه‎ها مانند مادون قرمز رنگ نیز می‎توانند در‌این نوع اسکنرها به عمل گرفته شوند. استعمال از این اسکنر هزینه متعددی به همدم ندارد زیرا به غیر از یک دوربین دیجیتالی نیازی به هیچ طاقت فرسا‎افزار خاص دیگری وجود ندارد.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

کپی سه بعدی به صورت فزاینده ای میان هنرمندان و مورخان هنر به کارگیری میگردد. کپی کردن اسکنر 3 بعدی اثرها هنری برای ساخت‌و‌ساز ورژن های قابل پرینت سه بعدی برای بایگانی کردن یکی کاربردهای عمده اسکنر درین صنعت میباشد. کپی سه بعدی هر نوع به جا مانده فرهنگی را کارکشته می سازد تا طبقه بندی، اندازه گیری، تجزیه و محاسبه و حتی دربین جامعه پژوهشگر به اشتراک نهاده خواهد شد. نسخه برداری یک قطعه یا این که مجسمه تماما یکسان، با جزئیات ظریف خیر صرفا برای نگهداری، بلکه برای یادگرفتن دادن سوای خطر زخم به قطعه اساسی از مزایای این فناوری است. کپی سه بعدی یک طرز بهتر برای امداد به تجدید بنا و حفاظت اثرگذار میباشد. هنرمندان می‌توانند از نسخه برداری سه بعدی برای افزودن شی ها و تصاویر به فعالیت خویش استعمال نمایند. به صورت نمونه می اقتدار برگها و پرها را نسخه برداری کرده و آنان‌را به طرح هایی به عنوان مثال روی گلدان یا این که ظرف تزیینی اضافه کرد.
۴٫ اسکنر سه بعدی و پزشکی
کاربرد کپی سه بعدی در پزشکی

جدیداَ تکنولوژی پرینت سه بعدی تحت عنوان یک ابزار حیاتی در صنعت های پزشکی شناخته شد‌ه‌است. یکی کاربردهای مهم فناوری های سه بعدی در ایجاد کرد پروتز های پزشکی میباشد. کپی سه بعدی به پزشکان در پباده سازی و ساخت یک اندام پروتز با تمرکز اندازه گیری شایان توجه به خواسته دستیابی به حداکثر آسایش، تحرک و کاهش درد در یوزرها امداد می نماید. ملازمت نسخه برداری سه بعدی با پرینت سه بعدی سبب ساز صرفه جویی در طول و هزینه نسبت به شیوه های سنتی می‌شود. از سایر کاربردهای اسکنرها، نسخه برداری سه بعدی به وسیله متخصصان برای مطالعه ظریف ساختار تن است. از جمله پیش از شغل جراحی به طرح ریزی ظریف و مهیا سازی پزشکان و جراحان برای تصمیم گیری های آگاهانه یاری کرده و واحد سنجش توفیق جراحی را بهبود می‌بخشد.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

وقتی که قصد دارید برای SLS پباده سازی فرمائید خوب میباشد برای بهبود کیفیت کلی کالا خویش سفارش های ذیل را در حیث بگیرید:
Selective laser Sintering (SLS) یک فناوری بر طبق پودر میباشد که با استعمال از توان پرتو لیزر، ذرات پودر پلیمر را می ریزد، تا قطعات را به طور لایه لایه چاپ نماید. اسکنر 3 بعدی چاپ سه بعدی SLS به جهت اینکه میتواند قطعات قدرتمند و کاربردی ساخت و ساز نماید آیتم اتکا مهندسین و ساخت کنندگان در صنعت های متفاوت است.

در‌این نوشته‌ی‌علمی پروسه پخت لیزر انتخابی یا این که به عبارتی SLS را گزینه ارزیابی قرار میدهیم:
یک کدام از دلایلی که‌این فناوری را دوستداشتنی نموده است هزینه معدود، بهروه وری بالاو مواد ثبت شد‌ه‌است. با استعمال از این پزینتر می قدرت مثال سازی سریع، ایجاد کرد قطعات کوچک و تعالی، تشکیل داد قطعات سفارشی و ... را جاری ساختن بخشید. جدیدا پیشرفت های متعددی در ماشین آلات، فیلامنت و نرم‌افزار گردیده‌است که به افزایش عملکرد SLS نیز امداد می نماید.

پرینترSLS
پروسه عمل
چاپ
پودر به طور یک لایه نازک در بالای مرتبه و در درون محیط ایجاد کرد پخش می گردد. چاپگر پودر را گرم می نماید تا لیزر بتواند خوب آن را بپاشد. لیزر مقطعی از سبک سه بعدی را کپی می نماید و ذرات پودر را دقیقا به به عبارتی جای میپاشد. ذرات به طور مکانیکی به هم متصل می گردند تا یک بخش جامد ساخت خواهد شد. آن گاه درجه با یک لایه در محیط ایجاد کرد حدود 50 تا 200 میکرون تحت میاید و این عمل را برای هر لایه تکرار می نماید تا قطعه بی نقص خواهد شد.
خنک سازی
بعداز عملیات چاپ قطعه می بایست یه خرده در درون محیط چاپ و یه خرده در بیرون از چاپگر خنک گردد تا قطعه در شرایط اساسی باقی بماند و از تولید تاب در قطعه دوری گردد.
پردازش
قطعه پرینت گردیده پس از چاپ از محیط ایجاد کرد غیر وابسته می‌شود و پودر های مازاد آن برطرف میگردد و قطعه منزه میگردد. پودر اضافه را می قدرت مجدد بازیافت کرد. در برخی از مواقع قطعه چاپی به پردازش بیشتری نیز نیاز داراست.
سطح قطعاتی که با SLS چاپ می‌شوند معمولا موقعیت دانه ای دارا‌هستند، البته هیچ خطی در لایه ها چشم نمی‌شود. عملیات Media blasting یا این که Median tumbling برای یک دست خیس شدن سطح سفارش می شود.
SLS برای هندسه های غامض، خصوصیت های داخلی، تحت برش ها، دیواره های نازک و خصوصیت های منفی ایده آل می‌باشند و قطعاتی که با این تکنولوژی ساخته میشوند در‌حد قطعاتی که با تزریق پلاستیک ساخته میشوند بهتر و با استحکام میباشند.

چاپگرSLS
اشکال چاپگرهای سه بعدی SLS
تمامی پرینترهای سه بعدی به طور تقریب با یک شیوه ساخته میگردند و تفاوت مهم میان آن‌ها نوع لیزر، اندازه وسعت تشکیل داد و عدم وضوح آن میباشد و این که پرینترهای متفاوت از روش های گوناگون برای در اختیار گرفتن دما، توزیع پودر و رسوب لایه ها به کار گیری می نمایند.
پودر می بایست در سه مرحله تا سکو حرارت 2 رتبه سانتی گراد گرم گردد تا از تاب خوردگی، تنش و اعوجاج ناشی از گرما کاسته گردد.
مواد چاپ سه بعدی SLS
متدوال ترین ماده برای این نوع چاپگر نایلون میباشد. نایلون یک ترموپلاست مهندسی بسیار حاذق برای ساخت‌و‌ساز مثال های متعدد و قطعات غامض و با دوام بسیار ایده آل میباشد.
قطعات تشکیل‌شده با نایلون در قبال ضربه و ساییدگی مکرر مقاوم می‌باشند و در قبال اشعه ماوراء بنفش، فروغ و روشنایی، گرما، حلال ها، رطوبت، آب و ... نیز مقاومت خیر دارا هستند.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

اسکنر سه بعدی نوروروشنایی مدولاسیون‌شونده۱۰ یک فروغ متغیر را به صورت پیوسته اسکنر 3 بعدی بر روی جسم می‌تاباند. اکثر اوقات این سیرتکامل از اسکنرهای سه بعدی یک فروغ و روشنایی تقویت‌گردیده‌ی سینوسی را بر روی جسم می‌تابانند.
تکنیک‌های کپی سه بعدی حجمی
پزشکی

توموگرافی کامپیوتری۱۱ یا این که CT یک نحوه تصویربرداری پزشکی میباشد با به کارگیری از تعداد متعددی از عکس‌های دوبعدی X-ray یک تصویر سه بعدی از داخل جسم می‌سازد. به صورت شبیه تصویربرداری رزونانس مغناطیسی۱۲ هم یکی‌از دیگر از تکنیک‌های تصویربرداری پزشکی و نسخه برداری سه بعدی حجمی میباشد که کنتراست بیشتری را میان اعضای قابل انعطاف تن در مقایسه با طرز CT تولید می‌نماید. این تکنیک‌های کپی سه بعدی حجمی یک خروجی لایه‌به‌لایه حجمی۱۳ و سه بعدی را ساخت‌و‌ساز می‌نمایند. اینم خروجی میتواند به صورت بدون واسطه چشم و سنجیده شود. همینطور خروجی‌ تکنیک‌های کپی سه بعدی حجمی قادر است با به کارگیری از الگوریتم‌های استخراج هم‌کاغذ‌ای۱۴ به سطح های معمولی استخراج گردیده از طریق‌های متداول کپی سه بعدی سطحی تبدیل شوند.
صنعتی

در صنعت هم برای اعمال آزمایش‌های غیرمخرب، مهندسی معکوس، مطالعات بیولوژیک و مثال‌های دیرینه‌شناسی از طریق‌های کپی سه بعدی حجمی، همانند توموگرافی کامپیوتری صنعتی، میکروتوموگرافی۱۵ و MRI، به کارگیری می‌نمایند.
اسکنرهای سه بعدی غیرتماسی منفعل

اسکنرهای سه بعدی منفعل از خویش اشعه‌ای بر سطح جسم ساطع نمی کنند. یک اسکنر سه بعدی منفعل با اخذ نورهای محیطی رفلکس گردیده از سطح یک جسم به محاسبه صورت آن می پردازد. اکثر وقت ها اسکنرهای سه بعدی منفعل با نظارت رفلکس نور و روشنایی مريی به صورت سطح جسم دست پیدا می‌نمایند. اما برخی از آنها در محدوده‌ی فروغ و روشنایی مادون قرمز رنگ هم میتوانند فعالیت نمایند.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

ه بعدی از تکنولوژی فتوگرامتری به کار گیری می نمایند. نخست استفاده کننده بوسیله نرم افزار، از چندین اسکنر 3 بعدی زاویه متفاوت از جسم عکس می‌گیرد (معمولا ۳۶۰ جايگاه گوشه و کنار جسم).

اکثر اوقات نرم افزار ها نکات و پند هایی را روی کاغذ اکران آرم میدهند تا به استفاده کننده امداد نمایند که عکاسی را به صحت جاری ساختن دهد و در سود سبک سه بعدی به توجه ساخته گردد. آنگاه این عکس ها بوسیله نرم افزار، در فضای داخلی یا این که از روش خدمت Cloud، به هم متصل می‌شوند و یک سبک سه بعدی را صورت میدهند.

نوشته‌ی علمی دارای ربط: یادگرفتن نسخه برداری سه بعدی تندیس با گوشی و پرینت سه بعدی آن

هم اکنون سبک سه بعدی را می قدرت ذخیره و بیرون کرد و یا این که بوسیله اپ های سه بعدی دیگر، تغییراتی را روی آن اجرا کرد. در بیشتر وقت ها این سبک ها فراهم پرینت سه بعدی میباشند.
تحلیل اجمالی نرم افزار های نسخه برداری سه بعدی برای اندروید و iOS
ما شایسته ترین نرم افزار های نسخه برداری سه بعدی را به دو دسته تقسیم کردیم:

نرم افزار های نسخه برداری سه بعدی که نیازی به افزودن هیچ طاقت فرسا افزاری به تلفن همراه ندارند.
نرم افزار های کپی سه بعدی که نیاز دارا هستند.

نسبتاً تک تک نرم افزار های کپی سه بعدی را ، نسبت به سیستم دلیل موبایل، می شود به صوت مجانی از App Store iOS و Play Store Android دانلود کرد.

نرم افزار های نسخه برداری سه بعدی رایگانی که نیاز به hardware اضافه ندارند:

این نرم افزار ها مجانی می‌باشند و نیازی به خرید hardware اضافه ندارند. این نرم افزار های استفاده کننده پسند را می شود به راحتی برای تلفن همراه های اندروید و آیفون دانلود کرد.فراگیری نسخه برداری
۱- نرم افزار کپی Qlone:

مخاطب برای اینکه بتواند از Qlone به کار گیری نماید، در آغاز می بایست یک ورقه سیاه و سپید (مشابه بارکد) پرینت نماید که جسم برای نسخه برداری شدن روی آن قرار می‌گیرد. نرم افزار Qlone سیستم راهنمای مفیدی داراست، یک گنبد خاکستری رنگ فضا جسم را می پوشاند و به مخاطب می‌گوید که عکس بعدی را از کدام زاویه بگیرد. فیض به طور داخلی در نرم افزار ساخت‌و‌ساز گردیده (فارغ از به کارگیری از پلتفرم Cloud) و اکثر زمان ها خیلی سریع جاری ساختن می گردد.

نوشته‌ی‌علمی دارای ارتباط: ۱۴ اسکنر سه بعدی پرفروش بازار کشور ایران و دنیا

مخاطب به راحتی میتواند نسخه برداری سه بعدی خویش را از روش نرم افزار های فضای مجازی مانند فیسبوک و واتزاپ به اشتراک بگذارد.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

فقط شیوه اندازه‌گیری توجه پرینتر سه بعدی این میباشد که با به کارگیری از آن پرینتر، یک قطعه‌ی مثال اسکنر 3 بعدی پرینت سه بعدی گردد. بعد با به کارگیری از یک اسکنر سه بعدی قطعه‌ی متبوع کپی سه بعدی خواهد شد و در غایت با سبک کامپیوتری نخستین از به عبارتی قطعه مقایسه خواهد شد.

ناگفته نماند که تخصیص یکی اثبات تحت عنوان توجه یک پرینتر سه بعدی خاص عمل بسیار طاقت فرسا و حتی‌د‌ر بعضا از موردها ناممکن میباشد. به‌این خیال و خاطر همان گونه که درپی‌ی این نوشته خواهید خواند، اعتنا پرینتر سه بعدی می‌اقتدار از پارامترهای متعددی تاثیر بپذیرد. این پارامترها در طی مجال و وضعیت متعدد اثبات نیستند. برای مثال روش‌ی قرارگیری یک قطعه بر روی برگه‌ی عمل، متاع و حتی رنگ ماده‌ی مصرفی میتوانند از پارامترهای مفید بر اعتنا پرینت سه بعدی باشند.
دست اندرکاران مفید بر اعتنا پرینت سه بعدی

همانگونه که اشاره شد، مراد از اعتنا ابعادی در پرینترهای سه بعدی این میباشد که تا چه حد بعدها قطعه‌ی پرینت سه بعدی گردیده به سبک سه بعدی پباده سازی گردیده مجاورت میباشد. هرچقدر این تفاوت اندازه کمتر باشد، توجه پرینتر سه بعدی متبوع بیشتر میباشد.

در پرینترهای سه بعدی، چهار ناحیهی مهندسی مکانیک، الکترونیک، اپ و مواد دست به دست هم میدهند تا ساز و کاری را برای تشکیل داد اجسام به وجود آورند. به همین عامل فاکتورهایی که در با صرفه کردن این ساز و شغل نقش دارا‌هستند بسیار بزرگ‌اند. تحت عنوان مثال درصورتی که در یک پرینتر سه بعدی سیستم الکترونیکی مبتلا نقض خواهد شد میتواند بر کوشش مکانیکی دستگاه هم تاثیر بدون واسطه بگذارد.

دست اندرکاران موءثر بر اعتنا پرینتر سه بعدی

قبل از آن‌که به فاکتورهای موءثر بر اعتنا پرینت سه بعدی نگاهی بیندازیم، یک‌توشه قدم‌های فرایند پرینت سه بعدی را از نخست تا آخر نظارت کنیم:

قدم نخستین: پباده سازی سبک در نرم افزار پباده سازی سه بعدی

قدم دوم: مهیا‌سازی سبک در نرم افزار اسلایسر پرینتر سه بعدی

قدم سوم: پرینت سه بعدی سبک

قدم چهارم: پرداخت پایانی سبک پرینت سه بعدی گردیده

صورت‌گیری اشتباه و کاهش اعتنا پرینت سه بعدی میتواند در هر مورد از این‌ قدم‌ها به وجود آید. پس در حالتی‌که قصد دارید که از اعتنا پرینتر سه بعدی خویش مطمئن گردید، بایستی فاکتورهای مختلفی که بر اعتنا پرینت سه بعدی تاثیر می‌گذارندرا در هریک از این قدم‌ها را نظارت فرمائید:



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()