نوشته شده توسط : حجت عسکری

نقش UPS در پرینتر سه بعدی

با پیشرفت تکنولوژی پرینتر سه بعدی اسکنر سه بعدی و کاربرد بیشتر آن در صنعت های عالی میباشد به صورت باصرفه ای از دستگاه بهره برد.

 

یکی اشتباهات بزرگی که ممکن میباشد در طول فعالیت با دستگاه پرینتر ۳ بعدی فیس دهد انقطاع شدن ناگهانی برق میباشد.

 

استعمال از UPS میتواند این ایراد را تا حد متعددی کاهش دهد. درین نوشته‌ی علمی با نقش UPS در پرینتر سه بعدی بیشتر آشنا خوا هیم شد.

 

نقش UPS در پرینتر سه بعدی

قطعی و نوسان برق ممکن میباشد سبب ساز فساد هر وسیله برقی گردد ساخت و ساز نوسان در برق موجب جراحت رساندن به وسایل برقی متعدد می‌گردد. این نوسانات در دستگاه‌هایی مانند پرینتر سه بعدی ممکن میباشد خسارات متعددی تولید نماید.

 

پرینترهای سه بعدی هنگام وجود نوسانات برقی زخم‌پذیر می باشند

 

پرینترهای سه بعدی در طی ساخت نوسان در برق ولتاژ ضعیفی را برای کسری از ثانیه شم می نمایند که‌این نوسان کوچک سبب ساز توقف در عمل چاپگر سه بعدی شود.

 

درین حالت ممکن میباشد پرینتر نتواند چاپ خویش را ادامه دهد یا این که در شکل دارابودن هایبرنیت پرینتر از جنبش متوقف می‌گردد و تا مجال برقراری دوباره برق فعالیت نخواهد کرد.

 

درین حالت ممکن میباشد پرینتر ری آغاز گردد و مبتلا اختلالاتی خواهد شد.در حالتی‌که پرینتر بی سروصدا و مجددا پر‌نور خواهد شد مبتلا افت ولتاژ میگردد و رجوع و برگشت دوباره برق سبب بروز اختلالات برقی در دستگاه گردد.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

هزینه‌ی تک تک‌گردیده‌ی بالا اسکنر سه بعدی برای ایجاد انبوه

در بخش اعظمی از طریق های ساخت و ساز قطعات ، هزینه تشکیل داد قطعه وقتی توجیه پذیر میباشد که تعداد ایجاد گردیده ازحد معینی بیشتر خواهد شد.

 

برای مثال در شرایطی‌که از طریق ساخت و ساز تزریق پلاستیک استعمال می‌گردد در شرایطی‌که تعداد قطعات درست شده معدود باشد به جهت هزینه بالای ایجاد کرد پوسته توجیه اقتصادی نخواهد داشت و تنها هنگامی ساخت و ساز قطعه مشتمل بر منفعت آوری میگردد که از حد معینی بیشتر ساخت گردد

 

برای ساخت و ساز انبوه قطعات به کار گیری از طریق پرینتر سه بعدی چندان منطقی و توجیه پذیر وجود ندارد چون برای ساخت تکی قطعات هزینه چاپ زیاد خواهد بود همینطور سرعت ساخت‌و‌ساز در مقایسه با شیوه هایی مانند تزریق پلاستیک کندتر میباشد.

 

اما درصورتی که یک قطعه صرفا به تعداد محدودی ساخت و ساز گردد به کار گیری از طریق ساخت و ساز رو به بالا قادر است منطقی باشد در غر اینصورت چندان نحوه قابل قبولی به شمار نمی رود.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

شناخت با اسکنر سه بعدی رزین های پرینتر سه بعدی DLP و SLA
پرینتر سه بعدی SLA قادر است قطعات پلاستیکی را باکیفیت و توجه بسیار بالا، جزئیات ظریف و سطح صیقلی ایجاد نماید. پرینترهای سه بعدی از رزین های متنوعی به کار گیری میکنند که می‌تواند کاربردهای متعددی در صنعت های گوناگون داشته باشند:

تحلیل متریال های SLA
پرینتر سه بعدی SLA از یک لیزر UV برای تبدیل رزین مایع حساس به روشنایی به رزین جامد به کار گیری می نماید. این مراحل فتوپلیمریزاسیون نامیده می‌شود. فواید و محدودیت های اصل مواد اول SLA مشمول مفاد تحت میباشد :

مثبت:

قابل انعطاف ، سطح صیقلی
جزئیات بالا و ظریف
رنج بالا
منفی:

نسبتا آسیب پذیر (ارتقا ارتفاع تحت در نقطه باخت)
نامناسب برای استعمال در دور و بر آزاد : فروغ و روشنایی خورشید می‌تواند به گذر زمان مجال سبب تغییر تحول شرایط مواد خواهد شد.
حساس به خش و ساییدگی



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

Metal Powder Bed Fusion یک روند چاپ سه بعدی اسکنر سه بعدی میباشد که اجسام جامد را ایجاد می نماید و از یک منبع حرارتی برای القاء همجوشی میان ذرات پودر فلز به طور یکجا استعمال می نماید. در بیشتر رشته آوری های پودر بستر فیوژن سازوکارهایی برای افزودن پودر در هنگام ساختن شیء به شغل می رود و در فیض بخش پایانی در پودر فلز محدود می‌شود. مهم‌ترین تغییر و تحول در رشته آوری های پودر بستر فلزی از به کارگیری از منابع انرژی متعدد میباشد. پرتوهای لیزر یا این که الکترون.

گونه های فناوری چاپ سه بعدی: بدون واسطه لیزر لیزر فلزی (DMLS)؛ ذوب لیزر انتخابی (SLM)؛ ذوب پرتو الکترونی (EBM)
مواد: پودر فلزی: آلومینیوم ، فولاد ضد زنگ ، تیتانیوم
توجه بعد ها: ± 0.1 میلی متر
کاربردهای متداول: قطعات فلزی کاربردی (هوافضا و خودرو)؛ پزشکی؛ دندانی
نقاط قوت: توانمند ترین ، قسمت های کاربردی. هندسه های بغرنج
نقاط ضعف: اندازه های کوچک ایجاد کرد؛ بالاترین نقطه ارزش تک تک فناوری ها



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

صندلی و چارپایه چاپی Batoidea 3D قطعات اسکنر سه بعدی قابل توجهی از مبلمان میباشد که به وسیله ” پیتر دندرس ” پباده سازی گردیده‌است. این شرکت مبلمان برتر با ارزش 26378 دلار به فروش میرسد و تعداد آن بسیار محدو میباشد. هر دو صندلی و چارپایه از پوسته ماسه ایی پرینت سه بعدی ساخته شده است که به گفته این هنرمند ، دقیقاً به عبارتی روشی میباشد که برای ساخت هسته داخلی موتور ماشین فراری استعمال میشود.

در کل پنج قطعه پوسته ماسه ای ، تشکیل شده بوسیله راس سرویس ها Voxeljet در آگسبورگ ، آلمان اعمال شد. بنا های آلومینیومی با دیواره نازک بعد از آن با به کارگیری از به عبارتی تکنیکی که Ferrari برای رنگ کردن بدنه سوپراسپرت های خودرو خویش استعمال می نماید ، نقاشی کردن شد‌ه‌است که هزینه ی بسیار بالای آن نیز همین میباشد.

طراح: پیتر دندرس
جای : بلژیک
بها: 26،378 دلار $
منبع: Voxeljet
Rio Collection


دسته ریو همیاری میباشد در بین تولید کننده مبلمان Morgan و استودیو Integrate جهت چاپ میلمان و صندلی . این صندلی از صندلی های پشتی و یک میز جانبی درست شده میباشد که قطعات چاپی سه بعدی را با مصالح مبلمان سنتی مانند چوب و شیشه ادغام می نماید. ساختار کفی آن تماماً بوسیله یک الگوریتم رایانه پباده سازی گردیده است ، که ضمن سئو مواد آیتم استعمال ، میتواند وزن را محافظت نماید و مستحکم باشد.

این باعث به برنامه ای منحصربه‌فرد و خوشگل شد‌ه‌است که یا این که با رزین (SLA) یا این که پودر پلی آمید (SLS) ساخت می گردد. گروه ریو در فستیوال پباده سازی لندن در سال 2016 رونمایی شد و غرض آن نظارت ارتباط فی مابین “کاردستی مدرن با کاردستی آینده” میباشد. در سایت مبلمان مورگان برای خرید در دسترس میباشد ، گرچه ارزش تنها از روش استعلام قابل پیگیری میباشد.

طراح: استودیو Integrate
جای : لندن
ارزش: تنها تماس با کمپانی آفریننده
منبع: مبلمان مورگان



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

جای : استرالیا
خصوصیات: 3 متر مربع
سال تشکیل داد: 2017
معمار: معماری FMSA و RMIT

این بنا بنام Cubby House Challenge به اسکنر سه بعدی وسیله Kids Under Cover پباده سازی گردیده است. این بنا ساختمانی ارتباط ای در میان پباده سازی آزاد و ساخت و ساز افزودنی میباشد. میان پنج روش رو ، یک بخش چاپی با شکوه سه بعدی با اسم Kooky Cubby وجود دارااست. این بنا بوسیله تیمی از معماران استرالیایی ، طراحان ربات و مهندسان تاسیس شده است.

Kooky Cubby بوسیله FMSA Architecture پباده سازی گردیده و با فناوری چاپ سه بعدی تشکیل شده بوسیله آزمایشگاه رباتیک معماری در دانش کده RMIT ایجاد گردیده است. در حالیکه جزئیات و خصوصیات آن هنوز ناشناخته ما‌نده میباشد ، این بنا را می اقتدار با بها 6000 دلار جهت خرید و ایجاد کرد توصیه بخشید.

پلت فرم تشکیل داد دیجیتالMIT

جای : کالیفرنیا
خصوصیات: دیوارهایی به قطر 50 پا و گنبد بلند 12 فوت
سال تشکیل داد: 2017
معمار: MIT
در آوریل 2017 ، پژوهشگران MIT از سکوی ایجاد کرد اتوماتیک خویش پرده برداشتند. این بنا نزدیک به 50 فوت ارتفاع و بیشتراز 12 فوت قد داراست و از محصول فوم عایق ایجاد شده است. غرض از این رویه دستیابی به توفیق ، کاهش مجال ساخت و منابع موردنیاز برای ساخت و ساز ساختارهایی جهت ایجاد کرد بنا هایی برای معاش میباشد.

Bicycle Bridge


جای : هلند
ویژگی ها: 3.5 متر پهنا ، 8 متر ارتفاع
سال تشکیل داد: 2017
معمار: دانشکده فنی در آیندهوون
دانش گاه فنی در آیندهوون با استعمال از بتن نرم ، یک پل دوچرخه چاپی سه بعدی ساخت. این مجموعه آموزشی با کمپانی ایجاد BAM در بریتانیا همیاری نموده است تا اعتقاد نتیجه ها گردد که‌این پل با اعتقاد صاحب خانه عبور دوچرخه سواران خواهد بود. این پل در هشت بخش غیروابسته چاپ گردیده است. از ملات بتونی برای قرار دادن قطعات در محل مستعمل میباشد.

پل در نقطه نهایی تشکیل داد 3.5 متر پهنا و 8 متر ارتفاع دارااست و جاده ها را در شهر گمرت به یکدیگر متصل می نماید. خلاف ادغام های بتونی سنتی ، مواد مستعمل برای این پروژه دارنده خاصیت بی نظیری میباشد. این بتن اختصاصی فرم خویش را بعداز ریخته شدن محافظت می نماید. این بدان مضمون‌ میباشد که کمتر آشغال ساخت و ساز می‌شود ، و برای فضا زیست بسیار موءثر میباشد.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

پرینتر سه بعدی FDM چه می‌باشد؟
فناوری چاپ FDM چه می باشد؟ چه طور فعالیت اسکنر سه بعدی میکند ؟ مزایا و معایب این نوع پرینترها چه است؟ پرینتر سه بعدی جمهوری اسلامی ایران تری دی در نوشته‌علمی ذیل کامل درمورد این نوع فناوری توضیحاتی ارائه کرده تا یوزرها به راحتی بتوانند با این نوع فناوری چاپ سه بعدی آشنا شوند.

چاپ سه بعدی FDM


سبک سازی رسوبات ذوب گردیده ، یا این که چاپ سه بعدی FDM ، روشی برای تشکیل داد مواد افزودنی میباشد که در آن لایه هایی از مواد در یک الگوی برای ساخت یک شیء در هم آمیخته می شوند. این مواد معمولاً صحیح از بالای آن ذوب میگردند و بعد در الگویی در کنار یا این که بالای اکستروژن های قبل اکسترود میگردند و یک لایه شی به طور لایه به لایه ساخت‌و‌ساز می نمایند.

به گویش معمولی ، یک پرینتر سه بعدی FDM یک فن پلاستیکی را میگیرد و آن را از روش یک مجرا ذوب و فشرده می نماید ، و آن‌گاه آن را به طور لایه هایی روی یکدیگر چاپ می نماید. این لایه ها با هم ترکیب میگردند و درنهایت نصیب پایانی را تشکیل می‌دهند. FDM همچون تشکیل داد فن های ذوب گردیده (FFF) میباشد ، البته اصطلاح “سبک سازی رسوب ذوب گردیده” و اختصار “FDM” در سال 1991 بوسیله Stratasys آیتم استعمال قرار گرفت و نیاز به اسم دوم را ساخت.

بخش اعظمی از مواد جهت چاپ سه بعدی با تکنیک های FDM قابل استعمال می باشند ، به عنوان مثال شایع ترین گرمانرم ها ، شکلات ، رب ها و حتی مواد “خیره کننده و غریب” مانند فلز یا این که گرما تزریق گردیده با چوب میباشد . به صورت کلان ای تحت عنوان بی آلایش ترین طرز برای دستیابی به چاپ سه بعدی مستعمل ، FDM ارزان و نسبتاً کارآمد میباشد. چاپگرهای سه بعدی FDM بر بازار چاپ سه بعدی اشراف دارا‌هستند و به طور تقریبً روشهای لوکس را عمل می گذارند . برای داشتن لیستی از هر 11 طرز فناوری چاپ سه بعدی ، بدین نوشته‌ی‌علمی نگاهی بیندازید.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

اپلیکیشن سه بعدی Rhino
معرفی یکی‌از دیگر از معروفترین و کاربردی ترین اسکنر سه بعدی اپ پباده سازی سه بعدی به اسم Rhino و ویزگی های این اپ را در‌این نوشته‌علمی شرح دادیم تا بتوانید با مطالعه آن گزینش دقیقی جهت پباده سازی سبک های سه بعدی خویش داشته باشید.

 

معرفی


یک کدام از دوست داستنی ترین قابل انعطاف افزارهای سبک سازی سه بعدی برای ایجاد کنندگان و اشخاص سرگرم در قضیه پرینتر سه بعدی ، Rhinoceros 3D میباشد که با اسم Rhino نیز شناخته می‌گردد. بر طبق هندسه NURBS (غیر یکنواخت) ، این نرم‌افزار سبک سازی معمولاً برای معماری ، مثال سازی اول ، مهندسی ، طلا و جواهرات وجواهرات و پباده سازی های صنعتی ، گرافیکی ، دریایی و خودرو استعمال می‌گردد. پایانی ورژن آن ، Rhino 6 برای حذف موانعی که هنگام استعمال از نرم افزار ساخت و ساز می گردد ، تاسیس شده است. به لطف هزاران استفاده کننده خویش ، این اپلیکیشن بهبود یافته میباشد و ورژن فعلی سریعتر و استوار میباشد.

 

این برنامه به وسیله رابرت مک نایر و همکارانش ، در یک کمپانی بومی در بارسلونا پباده سازی شد‌ه‌است که به فروش ، فراگیری ، بازاریابی و پشتیبانی از نرم‌افزار در اروپا ، خاورمیانه و آفریقا تخصیص یافته میباشد. Rhinoceros 3D در صدر تکمیل کننده برنامه AutoCAD بود که بوسیله کمپانی چندین ملیتی Autodesk تشکیل شده بود. توفیق این اپ درین حقیقت مخفی میباشد که محدودیتی برای عدم وضوح یا این که اندازه نقشه ها نیست. بیایید خصوصیت های آخری ورژن کرگدن یا این که به عبارتی راینو را چک کنیم!

خصوصیت های اساسی


Rhinoceros 3D یک نرم‌افزار CAD با تعداد متعددی از ابزارهای غامض سبک سازی سه بعدی میباشد که به شما قابلیت و امکان می‌دهد انواع غیرقابل تصور را با تمرکز و جزئیات بهتر ساخت و ساز فرمایید و برخی را حتی با پرینتر سه بعدی چاپ فرمائید ، خواه یک نگارگری ، یک طرح و یا این که حتی نسخه برداری سه بعدی. این برنامه با اکثر نرم‌افزار های پباده سازی ، تنظیم پیش نویس ، CAM ، مثال سازی ، ارائه و تصویر سازی سازگار میباشد.

همان طور که تا قبل از اینً گفتیم ، این نرم‌افزار بر طبق سبک سازی بدون پول با به کار گیری از NURBS میباشد. Rhino 6 به شما قابلیت میدهد با منحنی ها یا این که فرمول های ریاضی فعالیت فرمائید که توانمند به تولید صورت ظریف از یک صورت سه بعدی میباشند. در وب سایت بسط دهنده معین شد‌ه‌است: “NURBS ساخت کننده ریاضی هندسی سه بعدی میباشد که قادر است هر صورت را بطور ظریف تعریف نماید ، از یک خط دو بعدی معمولی ، دایره ، قوس یا این که منحنی گرفته تا یک سطح آلی سه بعدی به طور کاملً بغرنج یا این که جامد. به جهت انعطاف پذیری و اعتنا آن ها ، مدلهای NURBS در هر روند مانند تصویرگری ، برنامه خردسالان یا این که ایجاد کرد قابل به کارگیری می‌باشند. “

زمانی که استفاده کننده یک شیء را سبک کرد ، قادر است با فرمت .STL یا این که .OBJ ، مطلوب برای ساخت و ساز افزودنی و پرینتر سه بعدی آن را خروجی بگیرد. دقت به‌این نکته دارای اهمیت میباشد که چاپ سه‌بعدی تخصص این نرم‌افزار مدلساز سه بعدی وجود ندارد.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1400 | نظرات ()