نوشته شده توسط : حجت عسکری

همگی پوشه خوب میباشد در یک مقیاس معین پباده سازی اسکنر سه بعدی گردیده باشند. عدم رعایت این نکته یکپازچه سازی قطعات را با نقص‌ مواجه می نماید.
پوشه های solid و توپر معمولا امکان پرینت سه بعدی خیر دارا‌هستند. اما در پرینتر سه بعدی FDM محدودیت هایی در بعدها وجود دارااست.
سبک هایی که به طور سطح های و دیواره های فارغ از ضخامت و گشوده، قابل چاپ سه بعدی نیستند.
پوشه های سبک گردیده به وسیله قابل انعطاف افزارهای ۳dMax و Maya ممکن میباشد احتیاج به اصلاح داشته باشند. عالی میباشد از این نوع قابل انعطاف افزارها خروجی گرفته نشود. در‌این قابل انعطاف افزارها پاره ای مش بندی با اختلال یار میباشد.
در پباده سازی خوب میباشد ضخامت نادر خیس از یک میلی متر استعمال نشود زیرا قابلیت پرینت دشوار می گردد و شاید فیض پرینت گردیده از کیفیت مناسب مسافت گرفته باشد.
مدلهایی که دارنده زوایای کمتر از ۴۵ سکو نسبت به برگه عمل هستند، مستلزم ساپورت گذاری (حمایت کننده) میباشند، که‌این ساپورتها بازه زمانی فرصت پرینت سه بعدی را ارتقا می‌دهد و همینطور ممکن میباشد کیفیت سطوحی که ساپورت گذاری گردیده‌است خیلی بهتر نباشد.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

نقش پرینت سه بعدی در اسکنر سه بعدی مثال سازی سریع

 

به تصور بخش اعظمی از عموم ، فناوری پرینتر سه بعدی یک تکنولوژی پیش پا افتاده میباشد و نهایتا می تواند سبک سازی مثال را اجرا دهد و نمی تواند در ساخت فرآورده آخری و مصرفی نقشی داشته باشد.

 

به همین ادله هیچ زمان به به کار گیری از این تکنولوژی برای ساخت‌و‌ساز قطعات به طور انبوه تامل نمی‌نماید و شاید در گاهی اوقات حق با آنهاست.

 

قوانینی وجود دارااست که متداول ترین، به صرفه ترین و موثرترین طریق پرینتر سه بعدی یعنی تکنولوژی FDM در واقع شایسته ترین گزینش برای صنعت ایجاد کرد و ایجاد میباشد.

 

برای شناخت بیشتر با تکنولوژی پرینت ۳ بعدی FDM لینک و پیوند پایین را کلیک فرمایید.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

انتظار میرود که پرینتر های سه بعدی غیر بتا Fuse1 در اسکنر سه بعدی فصل‌پاییز سال ۲۰۱۸ مهیا ارائه به بازار باشند. بسته بی نقص نیز برای ۱۹،۹۹۹ دلار در دسترس میباشد. این پکیج مشمول یک پایانه پس پردازش، یک اتاق ایجاد کرد مازاد برای به کار گیری مداوم و یک توشه مواد اول میباشد.

 

پرینتر سه بعدی Formlabs Fuse 1

شایسته ترین خصوصیت های پرینتر سه بعدی : Formlabs Fuse

فناوری: SLS

ماده: نایلون

وسعت ایجاد کرد ۱۶۵ x 165 x 320 میلیمتر

دستکم طول لایه: ۱۰۰ میکرون

سرعت چاپ: ۱۰ میلیمتر در ساعت

منبع گشوده: خیر

سازگار با مواد فرد ثالث: خیر

در اختیار گرفتن پنل on board: آری

Formlabs Fuse 1

یک استاندارد تازه در پرینت سه بعدی صنعتی، فیوز ۱ رشته آوری پرینت سه بعدیSLS را به کارخانه شما می آورد و شما‌را توانمند می سازد تا قطعات را توانمند و انعطاف پذیر چاپ فرمائید.

چه طور شایسته ترین پرینتر سه بعدی را برای نیازهایتان گزینش نمائید

تعیین شایسته ترین پرینتر سه بعدی مطلوب نیازتان یک شغل معمولی وجود ندارد. ما میخواهیم این فرآیند را با شایسته ترین جوایز۳DPrinter ایفا دهیم.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

چاپ فیلامنت یک فن لاستیک مانند پرینتر سه بعدی با مشقت اسکنر سه بعدی حاشیه دریا ۴۵D میباشد که قابلیت چاپ شی ءها انعطاف پذیر را مهیا می نماید. این حرفه انعطاف پذیر زمانی که با خم شدن فشار می‌یابند (خاطر خمشی (فشار مقاومت شیب دار)) تغییر تحول صورت نمی یابد و شکسته نمی‌شود و memory یاد خمشی را نماد می‌دهد که به شما قابلیت و امکان می‌دهد مواد بعداز خم شدن ، کشیدن یا این که خم شدن به صورت اساسی خویش بازگردند. این حرفه علاوه بر انعطاف پذیری بالا ، دارنده بخش اعظمی از خاصیت اثرگذار مازاد مانند مقاومت در قبال رتبه حرارت بالا ، مقاومت شیمیایی بهتر ، مقاومت بالا و مقاومت بهتر در قبال اشعه ماوراء بنفش میباشد. با دقت به پیوندهای استر ، این فن بوسیله هیدرولیز قابل تجزیه میباشد و تا حدی از محتوای کربن تجدید پذیر (از جمله روغنهای اساس زیستی) ساخته می‌گردد. در شکل عدم به کارگیری ، فن می بایست در دمای اتاق در موقعیت کم آب ، مانند در یک کیسه پلاستیکی بسته گردیده یا این که در یک کاسه بسته با کم آب کن مراقبت خواهد شد. پیکربندی نخستین پیشنهاد گردیده چاپگر را میتوانید در پرونده ′ General Print Settings تهیه و تنظیم فرمایید.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

یکی‌از دیگر از فرآیند های پرداخت سطح های پرینت به کار گیری از اسکنر سه بعدی مواد حلال THF که اسم اختصاری مواد Tetrahydrofuran است میباشد.

این طرز بصورت دستی اعمال می پذیرد و مستلزم امکانات خاصی نمی‌باشد. ولی لازم به ذکر میباشد که میتوانید از این ماده در خزینه بخار برای مواد PLA نیز به کارگیری کنید .یکی ایرادهای این طریق، مواد گزینه به کارگیری میباشد که خطرناک است به این دلیل که در هنگام تماس با هوا ساخت‌و‌ساز اکسید قابل اشتعال می کند. برای خودداری از این مخاطرات معمولاً مواد THF ها با مواد دیگری نظیر BHT ادغام میشوند اما اعتنا داشته باشید که هیچ زمان از سشوار و یا این که دستگاه کم آب کن در جوار این مواد به کارگیری ننمائید چراکه آتشزا میباشد. همینطور بایستی از این مواد در اطراف گشوده بهره مند شد و ظروفی که از آن‌ها جهت این مواد استعمال می فرمایید می بایست بطور مداول شسته شوند. جهت ایفا پولیش دستی با به کارگیری از مواد THF، مستلزم دستکش و همینطور دستمال پارچه ای سپید رنگ میباشید. کناره ای از دستمال پارچه ای را با به کار گیری از مواد THF تر کرده و به آرامی استارت به پولیش قطعه پرینت گردیده فرمایید. دقت داشته باشید که با پولیش هر بخش از قطعه، یه خرده از مواد PLA بر روی پارچه باقی خواهند ماند و باید از بخش دیگر پارچه جهت پولیش بقیه نقاط به کار گیری فرمایید. همت نمایید که جهت جنبش دست در هنگام پولیش مدام هم جهت باشد چراکه تاثیر بسزایی در کیفیت عمل خواهد داشت. پس از پولیش تک تک قسمتهای قطعه، اذن دهید تا قطعه بطور بدون نقص و بطور آرام کم آب خواهد شد



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

پوشاندن سطح ها پرینت گردیده با لایه ظرافت از مس، نیکل و غیره اسکنر سه بعدی سبب تغییر و تحول ویژگی ها مکانیکی، شیمیایی و الکتریکی قطعات می شود و همینطور سبب ساز می‌شود تا سطح های قطعات پرینت گردیده صاف و صیقلی چشم شوند. با به کارگیری از این طرز میتوانید قطعات بسیار قشنگ و صیقلی ساخت و ساز نمایید. در صورت پایین مثال ای از قطعات پرینت گردیده که آبکاری گردیده اند علامت داده گردیده‌است.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

اپلیکیشن تصحیح مش Autodesk’s Meshmixer یک اسکنر سه بعدی مورد بدون‌پول برای ۳D Builder میباشد که شما می‌تواند این برنامه را از پیوند آبی اخذ فرمایید.

۳D Builder یک نرم افزار بدون‌پول ، مدل ، معمولی و شل برای پباده سازی و فراهم سازی سبک های سه بعدی به خواسته چاپ سه بعدی میباشد.

با در لحاظ داشتن این مشخصات ، شایسته ترین مورد برای جایگزینی این اپلیکیشن ، ۳D Autodesk’s Meshmixer میباشد. Meshmixer ، تماماً مشابه به ۳D Builder ، مجانی ، بی آلایش و دارنده خصوصیت های مشابهی مانند سبک های تصحیح اتومات و ترازبندی اتومات سطح میباشد.

مورد دیگر جایگزینی برای این برنامه ، استعمال از نرم‌افزار ۳D Autodesk’s Netfabb میباشد. Netfabb دارنده خصوصیت های بسیار توسعه یافته خیس نسبت به ۳D Builder یا این که Meshmixer میباشد.

Netfabb مانند ۳D Builder دارنده ابزارهای کاربردی برای تصحیح و فراهم سازی سبک های سه بعدی برای چاپ میباشد ، علاوه بر این ابزارهای قدرتمندی برای پباده سازی و مهندسی قطعات سه بعدی در دست مخاطب قرار میدهد.

 


جایگزین های اپ ۳d Builder

در‌صورتی‌که دانشجو یا این که مربی میباشید ، می‌توانید لایسنس یک ساله این نرم‌افزار را به طور مجانی اخذ نمایید.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

بخش نخستین
فراگیری اپ کیورا (Cura) - بخش دوم

در نصیب قبلی فراگیری نرم‌افزار کیورا (Cura)، اسکنر سه بعدی طرز وارد کردن پوشه سه بعدی را به چهار نحوه توضیح دادیم، امروز قصد داریم به فراگیری پیکربندی اول بپردازیم.

 

بعداز وارد کردن پوشه سه بعدی STL در نرم‌افزار CURA، روی بخش سمت راست که معین شد‌ه‌است کلیک می‌کنیم.

 

در پنجره گشوده گردیده (وضعیت بی آلایش – در حین دیگری راجب پیکربندی توسعه یافته کلام خوا‌هیم کرد )، ۴ گزینه را می‌توانید نسبت به انتظار خویش از چاپ سه بعدی تهیه و تنظیم فرمایید،

 

این ۴ آیتم به شرح تحت میباشند:

کیفیت پرینت از ۶۰ میکرون تا ۶۰۰ میکرون
درصد پرشوندگی یا این که اینفیل
ساپورت گذاری اتومات نرم‌افزار
RAFT
اینفیل چه می‌باشد ؟
ساپورت چه است ؟
RAFT چه چیزی است ؟

در راستای یادگرفتن نرم‌افزار کیورا (Cura)، هنگامی که پیکربندی نخستین چاپ را گزینش کردیم، از آیتم ذیل سمت راست نرم‌افزار، آیتم slice را تعیین می‌کنیم.


در پی یادگرفتن نرم‌افزار CURA، قاب قرمز معلوم گردیده در تحت اپلیکیشن، مجال و مقدار فیلامنت مصرفی را از نگاه وزن و ارتفاع به ما اکران میدهد.

 

آن گاه پس از اینکه پوشه از حیث ما آخرین بود، آیتم Save to file را کلیک می‌کنیم و پوشه G-CODE را در جای متبوع سیو و در درون پرینتر سه بعدی فولدر را اپلود کرده و پرینت را آغاز میکنیم.



:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()