نوشته شده توسط : حجت عسکری

ساخت‌و‌ساز افزودنی (AM) یا این که چاپ سه بعدی ، اسکنر 3 بعدی با اضافه کردن پی درپی و لایه به لایه مواد ، تا ساخت قطعه فیزیکی ، قطعات سه بعدی را از سبک های پباده سازی به یاری کامپیوتر (CAD) ساخت و ساز می نمایند. فناوری های AM نیازی به ابزار ندارند و می‌توانند طرح های بغرنج ای را برای مثال سازی یا این که ایجاد کرد ساخت نمایند که در غیر این شکل بسیار پرهزینه یا این که زمانبر میباشد و آنان را برای طیف کلان ای از کاربردهای مهندسی و ایجاد کرد ایده آل می نماید. تکنیک های ساخت افزودنی بعضی از فرایندهایی میباشد که ساخت‌و‌ساز سریع تحت عنوان راهی برای ساخت قطعات تازه به آن‌ها توکل می نماید. با ساخت‌و‌ساز ابزار سریع ، ساخت افزودنی همینطور میتواند مجال و مخارج مرتبط با فرآیندهای ساخت و ساز سنتی را کم کند.

روشهای تشکیل داد سریع
ساخت سریع به ابزارها و فرایندهای مختلفی برای ایجاد تولیدات متکی میباشد. که مشتمل بر ساخت و ساز افزودنی ، ابزارهایی مانند ماشینکاری CNC و ابزار سریع برای روشهای سنتی ایجاد میباشد.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

امروزه ، دو فناوری چاپ سه بعدی در اقدامات اسکنر 3 بعدی دندانپزشکی و ارتودنسی و آزمایشگاه ها رایج میباشد: استریولیتوگرافی (SLA) و پردازش نوروفروغ دیجیتال (DLP).

در استریولیتوگرافی ، یک مقدار رزین مایع به صورت انتخابی در معرض یک پرتوی لیزر در سراسر حیطه چاپ قرار می‌گیرد و در بخش ها خاص رزین را جامد می نماید. فناوری استریولیتوگرافی Low Force Stereolithography (LFS) ، که به وسیله چاپگر سه بعدی Formlabs ‘Form 3B به کار گیری می‌شود ، فاز بعدی در چاپ سه بعدی SLA میباشد که فشار ساخت گردیده بر روی یک قطعه را در هنگام کندن آن از مخزن رزین میان لایه ها کاهش میدهد ، و قطعات را با نقطه نهایی سطح بی سابقه ساخت و ساز می نماید ، وضوح و اعتنا پردازش نوروفروغ دیجیتال با به عبارتی پروسه شیمیایی SLA و LFS شغل می نماید ، ولی به مکان لیزر ، از پروژکتور دیجیتال تحت عنوان منبع نور و روشنایی برای جامد کردن رزین استعمال می نماید.

 

مرسوم ترین پرینترهای سه بعدی ارتودنسی و دندانپزشکی با قرار دادن انتخابی رزین مایع در یک منبع فروغ – SLA و LFS یک لیزر ، DLP یک پروژکتور – عمل می نمایند تا لایه های جامد بسیار ظرافت از پلاستیک را تشکیل دهند که برای ساخت و ساز یک جسم جامد روی هم قرار می‌گیرند. شیوه کارایی چاپگرهای SLA ، LFS و DLP شبیه میباشد . تفاوت در کیفیت چاپ ، گردش عمل ، مواد جان دار ، هزینه ها و بقیه دست اندرکاران تفاوت های این نوع دستگاه ها است.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

SLA یا این که چاپ سه بعدی اسکنر 3 بعدی استریولیتوگرافی از لیزر برای رزین مایع به پلاستیک دشوار گردیده در فرآیندی به اسم فوتوپلیمریزاسیون استعمال می نماید. قطعات SLA دارنده بالاترین وضوح و اعتنا ، بدیهی ترین جزئیات و صاف ترین سطح تک تک فناوری های چاپ سه بعدی پلاستیکی میباشند.

 

SLA قابلیت و امکان منطبق رنگ به طور تقریبً با هر رنگ سفارشی را با استعمال از Formlabs Color Kit ، او‌لین راه‌حل ادغام رنگ برای چاپ سه بعدی SLA ، ارائه میدهد. به لطف سطح صاف آنان ، قطعات چاپ گردیده SLA را می شود به راحتی بعد از پردازش ، رنگ کردن و برای استعمال از هیدروگرافیک بهره مند شد.

SLS/MJF
پخت پز لیزری متداول ترین فناوری ساخت و ساز افزودنی برای کاربردهای صنعتی میباشد که مهندسان و تولیدکنندگان در صنعت های متفاوت به جهت بضاعت ساخت قطعات کارکشته و کاربردی به آن متکی بودن دارا هستند.

 

پرینترهای سه بعدی SLS از پودر نایلون سپید ، خاکستری یا این که سیاه تحت عنوان ماده اول استعمال می نمایند. در حالی که قطعات را نمی اقتدار مستقیماً به طور رنگی چاپ کرد ، می اقتدار آن ها را بعداز پردازش نقاشی کردن کرد.

یک استثنا دراین مورد Multi Jet Fusion (MJF) میباشد که شبیه چاپگرهای SLS کار می نماید ، ولی بعضی از چاپگرهای MJF همینطور میتوانند جوهر رنگی را به طور انتخابی روی لایه پودر بمالند و این فرمان قابلیت چاپ قطعات برجسته سه بعدی با رنگ توانا را ممکن می سازد. با این هم اکنون ، ارزش ورودی این فناوری به صورت قابل توجهی فراتر میباشد.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

بخش اعظمی از جوامع در شکل مشاهده ی IP های اسکنر 3 بعدی خاص، مبادرت به مسدود کردن آن‌ها می کند. کانال های محرمانه مجازی با اختصاص یک IP منحصربه‌فرد جعلی اذن ورود شما به کانال ی آیتم نظرتان را می‌دهد.
هکرها همواره درپی راهکار هایی در سمت و سوی سرقت کردن داده ها میباشند. با به کار گیری از کانال های محرمانه مجازی می قدرت داده ها رد و بدل گردیده در میان مخاطب و پرینتر سه بعدی را از نگاه هکرها به دور نگه داشت.
به امداد کانال های سری مجازی قابلیت و امکان دسترسی اشخاص ناآشنا به پرینتر سه بعدی جان دار در کانال از بین می رود.

مزایای گفته شده در ابتدا منجر می‌گردد تا یوزرها و موسسات عشق و علاقه ی بیشتری در تولید کانال های محرمانه مجازی برای دستگاه پرینتر سه بعدی خویش و در دست گرفتن از منش بدور پرینترهای سه بعدی پیدا نمایند. وجود کانال ها ی پرینتر سه بعدی در آینده ای مجاورت، امری حیاتی بوده و منجر پیشرفت در عملکرد اشخاص در کاربری دستگاه ها می‌گردد.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

استعمال از پرینتر سه بعدی در اسکنر 3 بعدی دندانپزشکی بسیار رایج شده چرا‌که دندانسازها به آسانی و با سرعت و توجه می‌توانند طیف وسیعی از دندان ها، امکانات ارتودنسی، سبک های سنگی و اتصالات را ساخت و ساز کنند.

 

کاربرد پرینت سه بعدی در ساختمانسازی
پرینتر سه بعدی به عرصه ساختمانسازی نیز وارد گردیده‌است و در هم اکنون عوض کردن صورت این صنعت کلان است. اکنون بخش اعظمی از بناهای امروزی را با استعمال از پرینترهای سه بعدی میسازند، که از مزیت های این طریق تشکیل داد می قدرت بها، سرعت و کیفیت مطلوب آن را اسم پیروزی.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

اینک ایجاد کرد همه سفارشات کفش مرتبط با مشتریان به وسیله پرینتر سه بعدی اسکنر 3 بعدی آماده است، جز اولی پیشگامان در موضوع به کارگیری از پرینتر سه بعدی در ایجاد کرد کفش، کمپانی دارای شهرت آدیداس میباشد.

 

تکنولوژی های گوناگون پرینتر سه بعدی
تکنولوژی FDM
تکنولوژی FDM پرکاربردترین و همه گیرترین طریق پرینت سه بعدی است، این مراحل قطعات را با به کار گیری از ذوب فن های مواد گرمانرم (فیلامنت) می سازد، به همین عامل بدین نحوه، مراحل ذوب فیلامنت نیز میگویند.


شیوه سعی تکنولوژی FDM


دستگاه پرینتر سه بعدی با تکنولوژی FDM ایجاد گردیده بوسیله کمپانی علم بنیان ژرفا


مثال ای از قطعات ساخت و ساز گردیده با پرینتر سه بعدی تکنولوژی FDM

تکنولوژی SLA
درین تکنولوژی ورقه ایجاد کرد دستگاه قابلیت و امکان غوطه ور شدن در یک مخزن از مواد فتوپلیمر (رزین) داراست، دستگاه به‌این شکل فعالیت می نماید که مواد فتوپلیمر با تابش نور و روشنایی لیزر در بخش های از پیش رقم خورده به طور لایه به لایه قطعه را تشکیل می‌دهند.


طرز کارایی تکنولوژی SLA


غوطه ور شدن برگه دستگاه در مخزن فتوپلیمر در تکنولوژی SLA


دستگاه پرینتر سه بعدی با تکنولوژی SLA

تکنولوژی SLS
این تکنولوژی به این شکل میباشد که قطعات متفاوت را با به کارگیری از محکم کردن پودرهای پلاستیکی به وسیله تابش لیزر تولید می نماید. کیفیت سطح بالا و مقاومت بالای قطعات به جهت یکپارچگی قطعات تولیدی از خصوصیت های این تکنولوژی بوده و یکی‌از ضعف های مهم آن گرانی دستگاه ها میباشند.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

Perimeters: خواسته سرعت لایه های کناری عمل است. اسکنر 3 بعدی این پارامتر را می قدرت ارتقاء بخشید. چون پارامتر مرتبط با سطح فرنگی قطعه External perimeters است.

 

Small Perimeters: خواسته سرعت های مرتبط با ترک ها و قسمت های جزیره ای فعالیت است. توصیه می شود سرعت این بخشها تا حد ممکن زیر نگه داشته خواهد شد.

External perimeters: به خواسته اینکه سطح فرنگی شغل دارنده کیفیت مناسب باشد تا حد ممکن این سرعت بایستی ذیل نگه داشته گردد.

 

Infill: مرتبط با قسمت های داخلی قطعه است. این سرعت را میتوان ارتقا بخشید. صرفا اعتنا داشته باشید که ارتقا سرعت از استحکام دیواره های داخلی قادر است بکاهد و موجب آسیب پذیر شدن قطعه خواهد شد.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حجت عسکری

در‌این نصیب پیکربندی مرتبط با ماکزیمم اسکنر 3 بعدی مسافت ای که اکسترودر میتواند در سوی محور x و y طی کند، معلوم می گردد. در صورتی‌که بعد ها حرکتی دستگاه خویش را نمی دانید، به راحتی میتوانید آن را اندازه گیری کنید.

در بالا نازل را با دست تکان داده و در انتهای محورx و y قرار دهید. بدین نقطه در اصطلاح نقطه ی منزل (home) گفته می‌گردد. بعداز آرم گذاری این نقطه بر روی میز عمل، نازل را به انتهای دو محور منتقل نموده و مجددا نشانه گذاری فرمائید. با این طریق بعدها میز عمل پرینتر سه بعدی شما به راحتی قابل اندازه گیری میباشد.



:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()