PEEK یک ماده چاپ سه بعدی
نوشته شده توسط : حجت عسکری

در چاپ سه بعدی ، پروسه بلور شدن PEEK بایستی اسکنر سه بعدی در دست گرفتن خواهد شد. در واقعیت ، بخشی از مواد متبلور می گردند و تراکم ماده را تغییر‌و تحول میدهند. براین اساس ، می بایست در مرتبه حرارت بالا ، اکستروژن ، ورقه ایجاد کرد و محوطه حفظ خواهد شد و از نوسانات دما پرهیز خواهد شد. برای چاپ با پرینتر سه بعدی PEEK ، به پرینتر سه بعدی با اکسترودر احتیاج دارید که بتواند به 400 سکو سانتیگراد رسد و محیط گرم گردیده با 120 مرتبه سانتیگراد و برگه ایجاد کرد آن نیز به 230 جايگاه سانتیگراد گرما برسد تا چاپ از آن بیرون و از پیچ تناول کردن پرهیز خواهد شد.

در صورتی‌که PEEK یک ماده ایست که خواهان زیاد داراست ، بایستی اذعان کرد که خصوصیت های مکانیکی و شیمیایی بسیار جالبی را نیز برای صنعت ارائه میدهد. در واقع ، در قبال گرما و سایش بسیار مقاوم میباشد ، از مقاومت شیمیایی بالایی شامل است ، ضدعفونی کننده میباشد و خواص دی الکتریک دارااست. PEEK همینطور از نسبت وزن به استحکام بالایی شامل است و اکثر وقت ها برای جایگزینی فلزات خاص به کار گیری میگردد. سرنوشت ، PEEK مقاوم در قبال شعله میباشد و آن را تحت عنوان یک ماده دیدنی چاپ سه بعدی برای قسمت هایی مانند هوا اطراف که محدودیت های دود / حریق زیاد دارا‌هستند ، می سازد.

کاربرد


این ماده با سعی بالای خویش در صنعت پزشکی نیز به کارگیری میگردد. از آنجایی که قابلیت و امکان ضدعفونی شدن داراست ، می قدرت برای تنی چند از کاربردها برای مثال تشکیل داد ایمپلنت های سفارشی به کار گرفت. PEEK دارنده خواصی مشابه به استخوان بشر میباشد: از این رو کاشت سه بعدی با PEEK که میتواند نوسازی بافتهای گوشه و کنار کاشت را تقویت نماید ، سبب تسریع در استخوان سازی می‌شود.در واقعیت ، برخی از موسسات برای پباده سازی دستگاه های پزشکی سفارشی مانند FossiLabs به چاپ سه بعدی PEEK روی آورده اند. هوافضا و خودرو نیز بازارهایی می‌باشند که چاپ سه بعدی PEEK در آن‌ها رایج میباشد. ساخت‌و‌ساز مواد افزودنی قابلیت ساخت و ساز قطعات با تلاش بالا ، مدل و سفارشی را آماده می نماید.





:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: