فناوری های چاپ سه بعدی دندانپزشکی و ارتودنسی
نوشته شده توسط : حجت عسکری

امروزه ، دو فناوری چاپ سه بعدی در اقدامات اسکنر 3 بعدی دندانپزشکی و ارتودنسی و آزمایشگاه ها رایج میباشد: استریولیتوگرافی (SLA) و پردازش نوروفروغ دیجیتال (DLP).

در استریولیتوگرافی ، یک مقدار رزین مایع به صورت انتخابی در معرض یک پرتوی لیزر در سراسر حیطه چاپ قرار می‌گیرد و در بخش ها خاص رزین را جامد می نماید. فناوری استریولیتوگرافی Low Force Stereolithography (LFS) ، که به وسیله چاپگر سه بعدی Formlabs ‘Form 3B به کار گیری می‌شود ، فاز بعدی در چاپ سه بعدی SLA میباشد که فشار ساخت گردیده بر روی یک قطعه را در هنگام کندن آن از مخزن رزین میان لایه ها کاهش میدهد ، و قطعات را با نقطه نهایی سطح بی سابقه ساخت و ساز می نماید ، وضوح و اعتنا پردازش نوروفروغ دیجیتال با به عبارتی پروسه شیمیایی SLA و LFS شغل می نماید ، ولی به مکان لیزر ، از پروژکتور دیجیتال تحت عنوان منبع نور و روشنایی برای جامد کردن رزین استعمال می نماید.

 

مرسوم ترین پرینترهای سه بعدی ارتودنسی و دندانپزشکی با قرار دادن انتخابی رزین مایع در یک منبع فروغ – SLA و LFS یک لیزر ، DLP یک پروژکتور – عمل می نمایند تا لایه های جامد بسیار ظرافت از پلاستیک را تشکیل دهند که برای ساخت و ساز یک جسم جامد روی هم قرار می‌گیرند. شیوه کارایی چاپگرهای SLA ، LFS و DLP شبیه میباشد . تفاوت در کیفیت چاپ ، گردش عمل ، مواد جان دار ، هزینه ها و بقیه دست اندرکاران تفاوت های این نوع دستگاه ها است.





:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: