پرینتر سه بعدی FDM چیست؟
نوشته شده توسط : حجت عسکری

پرینتر سه بعدی FDM چه می‌باشد؟
فناوری چاپ FDM چه می باشد؟ چه طور فعالیت اسکنر سه بعدی میکند ؟ مزایا و معایب این نوع پرینترها چه است؟ پرینتر سه بعدی جمهوری اسلامی ایران تری دی در نوشته‌علمی ذیل کامل درمورد این نوع فناوری توضیحاتی ارائه کرده تا یوزرها به راحتی بتوانند با این نوع فناوری چاپ سه بعدی آشنا شوند.

چاپ سه بعدی FDM


سبک سازی رسوبات ذوب گردیده ، یا این که چاپ سه بعدی FDM ، روشی برای تشکیل داد مواد افزودنی میباشد که در آن لایه هایی از مواد در یک الگوی برای ساخت یک شیء در هم آمیخته می شوند. این مواد معمولاً صحیح از بالای آن ذوب میگردند و بعد در الگویی در کنار یا این که بالای اکستروژن های قبل اکسترود میگردند و یک لایه شی به طور لایه به لایه ساخت‌و‌ساز می نمایند.

به گویش معمولی ، یک پرینتر سه بعدی FDM یک فن پلاستیکی را میگیرد و آن را از روش یک مجرا ذوب و فشرده می نماید ، و آن‌گاه آن را به طور لایه هایی روی یکدیگر چاپ می نماید. این لایه ها با هم ترکیب میگردند و درنهایت نصیب پایانی را تشکیل می‌دهند. FDM همچون تشکیل داد فن های ذوب گردیده (FFF) میباشد ، البته اصطلاح “سبک سازی رسوب ذوب گردیده” و اختصار “FDM” در سال 1991 بوسیله Stratasys آیتم استعمال قرار گرفت و نیاز به اسم دوم را ساخت.

بخش اعظمی از مواد جهت چاپ سه بعدی با تکنیک های FDM قابل استعمال می باشند ، به عنوان مثال شایع ترین گرمانرم ها ، شکلات ، رب ها و حتی مواد “خیره کننده و غریب” مانند فلز یا این که گرما تزریق گردیده با چوب میباشد . به صورت کلان ای تحت عنوان بی آلایش ترین طرز برای دستیابی به چاپ سه بعدی مستعمل ، FDM ارزان و نسبتاً کارآمد میباشد. چاپگرهای سه بعدی FDM بر بازار چاپ سه بعدی اشراف دارا‌هستند و به طور تقریبً روشهای لوکس را عمل می گذارند . برای داشتن لیستی از هر 11 طرز فناوری چاپ سه بعدی ، بدین نوشته‌ی‌علمی نگاهی بیندازید.





:: برچسب‌ها: اسکنر سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: